Напис

Дигиталност наспроти дигитизација: нов начин на размислување, нови можности

Променете го начинот на размислување за да отворите нови деловни модели, порачува Sven Fund

Sven Fund presenting at FBF 2017

Еволуцијата на издавањето книги

Како некој кој е длабоко навлезен во светот на издавачите и технолозите, многу сум заинтересиран за следење на влијанието што го имаат технолошките иновации врз издавањето книги. Појавата на е-читачите, неочекуваното зголемување на популарноста на аудио книгите и сложената врска помеѓу Amazon и издавачите одиграа важна улога во обликувањето на индустријата.


Но, можеби најзначајната промена во изминатава деценија е тоа што читателите се сè помалку приврзани до книгите како материјален производ, бидејќи тие веќе не се најпотрошуваните медиуми. Во дигиталната ера, посоодветно е да се размислува во поглед на „содржини“.


Пред да објаснам што претставува оваа промена во перспективата за пошироката издавачка индустрија, прво треба да направиме разлика помеѓу тоа што значи терминот „дигиталност“ кој е различен од „дигитизација“.

Промена во перспективата

Со процесот на дигитизација, деловниот модел во основа сè уште се базира на печатење - издавачот ги пренаменува веќе достапните содржини во отпечатена форма за дигиталната платформа, како што е е-читач, а потоа само ги препродава во нов формат. Кога станува збор за „дигиталност“, содржината се создава дигитално и отвора повеќе можности за потполно нови деловни модели.


Во принцип, оваа стратегија за дигитално издавање е посоодветна за нашата ера предводена од технологии и би било очекувано издавачите со задоволство да ја имплементираат во своето деловно работење. Меѓутоа, дигиталноста треба да се смета за начин на размислување, а не како технологија - и за да може таа да биде широко прифатена од издавачите, тогаш тие прво мора да станат подобри во управувањето со иновациите.

Two women looking at iPad


Реалноста е дека со технологијата што е достапна денес, содржините може да се надградат, повторно да се дистрибуираат дигитално, па дури и повторно да се печатат на барање.

- Sven Fund, fullstopp

Постојат два вида на издавачи: оние кои го унапредуваат нивното деловно работење и оние кои не ги прифаќаат иновацијата сè додека не прерасне во широко прифатено решение. Вашиот пристап може да биде проактивен или ретроактивен. Сè уште постојат издавачи кои се „дигитално образовани“, имаат пристап до дигитални производи и се свесни за придобивките што тие ги нудат, но сепак не ги искористуваат сите можности што ги нуди дигиталноста.


Имајќи го тоа предвид, можеме да претпоставиме дека издавачите не ги искористуваат целосно технолошките напредоци што се достапни во нивната индустрија. Поради тоа, тие не се свесни за влијанието што може да го има технологијата за издавање книги врз начинот на кој работат.


Луѓето во секторот за издавање кои имаат тешкотии во прифаќањето на „содржините“ како динамичен концепт се истите луѓе кои продолжуваат да ги гледаат книгите како материјални производи за една употреба што се печатат и дистрибуираат еднаш, а потоа се префрлуваат на различна платформа. Реалноста е дека со технологијата што е достапна денес, содржините може да се ажурираат, повторно да се дистрибуираат дигитално, па дури и повторно да се печатат на барање.


Ова е причината поради која треба да охрабриме повеќе издавачки компании да го прифатат дигиталниот начин на работа. За да може да се профитира од можностите што ги нуди динамичното управување со содржини и технологија за дигитално печатење.

Young woman reading book on train

Начин на размислување во дигитална насока

Начинот на размислување во дигитална насока им овозможува на издавачите да прифатат иднина во која се достапни материјали со мал тираж и испораки на барање. Иднина во која попроактивното управување со работниот век на материјалите за издавање ќе им овозможи да добијат максимална комерцијална вредност за нивните содржини и истите да ги направат подостапни за потрошувачите.


Во меѓувреме, ако издавачите на книги инвестираат во дигитизирано производство, тие ќе одиграат важна улога во мотивирање и насочување на нивните издавачи да размислуваат дигитално и да имплементираат едноставни дигитални процеси, овозможувајќи деловни модели што ќе им помогнат во создавањето иновации.


Како што може да видите, иновацијата во издавањето книги не е еднонасочна улица. Многу поверојатно е да се реализира преку одржлива трилатерална соработка помеѓу издавачите, компаниите за печатење книги и операторите за технолошки решенија.

Напишано од Sven Fund


Sven Fund е основач и управен директор на fullstopp, консултантската компанија за академски издавачки куќи, која нуди стратешки совети за многубројни проблеми почнувајќи од управување со промени па сè до соединувања и аквизиција. Компанијата на Sven не само што работи со компании за трговија, како компании за печатење или дистрибутери, туку делува и како интерфејс помеѓу академските библиотеки и издавачите.

Слични решенија

Истражете повеќе

Откријте ја моќта за трансформација што ја нуди дигиталното печатење

Разговарајте со нашиот тим