ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ

Совети за подобро фотографирање морски пејзажи

Одите на плажа летово или планирате патување на море надвор од сезоната? Нашите совети за фотографирање на крајбрежни пејзажи ќе ви помогнат да снимите одлични фотографии во кое било време од годината и во кои било услови.
HDR-фотографија од сонцето на хоризонтот над турбулентно море чиишто бранови се кршат од карпите во предниот план, а на небото се гледаат топли вечерни бои, снимена од Erik Colombo.

Има причина зошто крајбрежното фотографирање е толку популарна форма на фотографирање пејзажи. Благодарение на силниот контраст помеѓу брегот и морето, формите што ги создава светлината кога се одбива од водата и изразените промени во временските услови, морските пејзажи се особено прекрасни.

Италијанскиот фотограф и професор по фотографирање Erik Colombo ужива во фотографирањето пејзажи. Тој се опишува себеси како „фотограф од 360°“, со искуство во секој жанр на фотографирањето, од венчавки до висока мода до комерцијални видеозаписи, но неговата голема страст е фотографирање пејзажи и диви животни. Тој многу патувал за да ги фотографира „најдивите и најубавите пејзажи на нашата прекрасна планета, од планини до океани, од глечери до вулкани“. Исто така, тој посветува голем дел од времето на споделување на своите вештини и увиди преку курсеви, работилници на терен и фотографски турнеи.

Овде, разговараме со Erik за да добиеме совети за успешно фотографирање пејзажи и да споделиме некои од најдобрите фотоапарати и објективи од Canon за фотографирање на плажа и крајбрежни пејзажи.

Фотографија од искривена стрмна карпа, со една школка на камењата во предниот план, а во заднината, на ноќното небо има тенки облаци, снимена од Erik Colombo.

Без оглед на тоа дали локацијата е егзотична или добро позната, Erik препорачува да барате невообичаени перспективи. Меѓутоа, советува да ги користите воспоставените техники на композиција – вклучете линии што го насочуваат вниманието и гарантирајте дека нешто го привлекува вниманието во преден план, среден план и заднина. Спој од пет слики снимени со Canon EOS R5 и објектив Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM. © Erik Colombo

Фотографија од карпи со природен свод низ нив, бранови што кружат околу карпите во предниот план заматени од долга експозиција, снимена од Erik Colombo.

Дури и при релативно добри временски услови, вашата опрема може да е изложена на прскање од морето. Фотоапаратите и објективите имаат различни нивоа на заштитата од временски услови – но, дури и покрај тоа, Erik редовно користи заштита од дожд и вели дека „добар ранец е една од најважните работи што треба да ги купите, за објективите да бидат суви“. Исто така, добра идеја е да инвестирате во сенила за објективи за да нема капки на објективите. Спој од три слики снимени со Canon EOS R5 и објектив Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM. © Erik Colombo

1. Како да снимите драматични фотографии од морски пејзажи

Композицијата е најважниот елемент на фотографирањето, што особено се однесува на морските пејзажи“, вели Erik. Тој препорачува да поминете некое време на локација пред да започнете со фотографирање. „Истражување без фотоапарат многу помага“, вели тој. „Го вадам фотоапаратот од ранец само кога сум поминал 20-30 минути запознавајќи се со некое место“.

Отвореното море може да биде вчудовидувачко во вистинскиот живот, но фотографија нема да ја долови неговата динамичност. Побарајте карактеристики на брегот за да создадете композиции со класични елементи, како што се точки на интерес при различно растојание, асиметрично обликување на кадарот и линии што го насочуваат вниманието. „Карпите се совршени субјекти за создавање динамична композиција, а цвеќињата може да создадат одличен контраст со нивните топли бои наспроти ладните бои на морето“, вели Erik.

Во морските пејзажи, рамен хоризонт може да биде одлучувачки фактор за сликата. Многу фотоапарати имаат електронска либела што може да се постави врз сликата во визирот или на задниот екран за да избегнете закосени хоризонти. EOS R7 воведе функција за автоматска либела што ја користи вградената стабилизација на слика (IBIS) на фотоапаратот за да го порамни малку закосениот хоризонт и да гарантира совршени снимки.

Без оглед на тоа кој фотоапарат го користите, Erik советува да ја вклучите функцијата за мрежа за да ги порамните снимките, за помош при класичните техники на композиција, како што е правилото на третини или за да порамните дијагонални елементи на сликата.

Во композитна HDR-фотографија снимена од Erik Colombo, брановите се кршат од карпите, заматени од долга експозиција. Темно сиви облаци го кријат сонцето на небото.

Вертикална композиција може да го истакнат контрастот меѓу небото и морето. Поставувањето на фотоапаратот на режим HDR, доколку е достапно, ќе му овозможи да ги долови и двете, но не грижете се доколку вашиот фотоапарат не го нуди ова. Со фотоапаратот на статив, Erik често снима неколку фотографии при различни поставки за да долови различни делови од сцената во најдобро светло, а потоа, користи техники за спојување за да спои повеќе снимки во една слика. Оваа слика е составена од три снимки снимени со Canon EOS 5D Mark IV и објектив Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM со избрани 16 mm, 1/15 сек. за предниот план до 1/125 сек. за облаците, f/13 и ISO 100. © Erik Colombo

Во фотографија снимена од Erik Colombo, поларната светлина сјае на небото, а нејзините бои се одразуваат на леденото море. Копното е претставено со темна линија на хоризонтот.

Тоа што се случува на небото може да е исто толку впечатливо колку и морето, без оглед дали се работи за поларна светлина или темни облаци. Фотографирано со Canon EOS R5 и објектив Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM со избрани 15 mm, 15 сек., f/11 и ISO 100. © Erik Colombo

2. Снимете вертикални фотографии од морски пејзажи

Во денешно време, вертикалното снимање е исто толку важно колку и хоризонталното снимање, дури и за пејзажи. Создавањето слики што соодветствуваат за различни платформи на социјални медиуми е клучен дел од работниот процес на многу фотографи, но, исто така е и можност да видите интересни детали што можеби не се толку очигледни во хоризонталните слики.

„Обожавам вертикални композиции“, вели Erik. „Поинтересни се и не се толку хаотични како хоризонталните композиции. За такви снимки, потрагата по добар преден план одблиску е од клучно значење за да добиете интересна и уникатна фотографија“.

3. Кое е најдоброто време за фотографирање морски пејзажи?

Истата сцена може да изгледа многу различно бидејќи интензитетот на светлината, правецот и бојата се разликуваат во текот на денот. Не можеме да кажеме дека постои „вистинско време“, но „златниот час“ во раните утрински и доцните вечерни часови, како и периодот што следи веднаш потоа, наречен „синиот час“, произведуваат поинтересни бои од силното сонце напладне.

Ако фотографирате рано наутро или подоцна во текот на денот, може ќе можете да доловите многу впечатливи морски пејзажи со луѓе, дрвја и други карактеристики на морскиот пејзаж, или силуети на вештачки структури. За најголемиот опсег на детали и поголема креативна флексибилност, користете го истиот пристап за други видови на фотографирање при слаба осветленост – користете широка решетка (мал f-број) за да пропуштите што е можно повеќе светлина, зголемете ги поставките за ISO и изберете фотоапарат што е дизајниран за извонредни перформанси при слаба осветленост, како што е палетата на EOS R-систем од Canon.

Меѓутоа, условите со силна осветленост, на пример, во отсјајот на пладневното сонце, претставуваат поголем предизвик од слабата осветленост. Поради ова, EOS R50 и други фотоапарати од Canon се одликуваат со функции како интелигентен режим на сцени и режими на сцени HDR (голем динамички опсег), коишто се совршени за снимање во услови со голем контраст поради светлите одрази што често се гледаат на плажа.

Композитна HDR-фотографија снимена од Erik Colombo од зајдисонце што се гледа преку природен свод. Морето се влева во карпест брег во преден план.

Фотографирање за време на „златниот час“ (часот непосредно по изгрејсонце и непосредно пред зајдисонце) е одлична идеја за морски пејзажи, бидејќи топлите бои и ниското сонце создаваат класично прекрасни услови за осветлување. Композитна HDR-фотографија составена од пет снимки, снимена со Canon EOS 5D Mark IV и објектив Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM со избрани 16 mm, од 0,3 сек. за предниот план до 1/160 сек. за сончевите зраци, f/11 и ISO 100. © Erik Colombo

4. Поставки на фотоапаратот за подобро фотографирање морски пејзажи

Ако морате да фотографирате при силна светлина напладне, Erik препорачува да користите филтер со неутрална густина за да го намалите нивото на светлина што влегува во фотоапаратот. Тој лично претпочита силен филтер со 10 чекори ND1000. „Ова ќе ја филтрира количината на светлина за да ви овозможи да фотографирате со долга експозиција за да создадете заматување на движењата во морето“, вели тој.

На Erik му се допаѓа оваа техника бидејќи создавањето чувство на движење во морските пејзажи може да ги претвори просечните сцени во интересни. Две клучни области на кои треба да се фокусирате се морето и небото, коишто се движат релативно бавно. За доловување на нивните движења (наместо да ги замрзнете) ќе ви треба мала брзина на блендата и поддршка за фотоапаратот, најчесто статив.

Одржување на мали вредност на ISO и мала решетка (голем f-број) ќе ви овозможи поголеми брзини на блендата. За да избегнете тресење на фотоапаратот кога го притиснувате копчето за блендата, можете далечински да го контролирате фотоапаратот со апликацијата Canon Camera Connect. Обидете се да фотографирате при долга експозиција од 10 секунди или повеќе за да видите како облаците во движење и водата што тече на плажата ќе се заматат во различни бои. Или, пак, изберете многу голема брзина за блендата за да можете да ги доловите дури и најмалите капки од судирањето на брановите.

5. Длабочина на поле во фотографии од морски пејзаж

Erik често сака определен дел од сцената да биде во остар фокус, а остатокот да биде заматен (мала длабочина на поле). Во овие ситуации, тој користи рачно фокусирање и корисна функција на фотоапаратите од Canon без огледало што ги користи - издвојување со рачен фокус (издвојување со MF). Ова е особено практично кога нивоата на осветленост се намалени или условите се магливи, поради што фокусирањето е отежнато.

„Иако автоматскиот фокус е многу корисен, кога е тешко поради временските услови, издвојувањето со фокус е многу практично“, вели тој. Со вклучено издвојување со MF, можете да фокусирате рачно со сигурност бидејќи екранот или визирот на фотоапаратот ќе означи токму тоа што е во фокус со прикажување на светла боја на фокусираните делови од сцената, при што можете да го видите менувањето на означените делови како што го приспособувате фокусот.

Од друга страна, во фотографирањето пејзажи, понекогаш сакате голем дел од сцената да е во остар фокус, од предниот план до заднината. Една одлична техника за ова е фокусирање со хиперфокусно растојание. Хиперфокусното растојание се разликува според објективот, решетката и фокусната должина што ја користите, поради што најлесниот начин да пресметате каде треба да се фокусирате е да го користите калкулаторот за длабочина на поле и хиперфокусно растојание во бесплатната апликација Photo Companion од Canon. Ако немате време за пресметување, општо правило е да се фокусирате на една третина од сцената.

Фотографија од замрзнато движење на бранови што се кршат, во заднина има магливи карпести формации осветлени со топлите бои на зајдисонцето, снимена од Erik Colombo.

Во оваа драматична фотографија, капките вода што одлетуваат од брановите што се кршат се замрзнуваат поради големата брзина на блендата. Камчињата во преден план што се во остар фокус се во контраст со впечатливите карпести формации во заднината, непрепознатливи поради прскањето на морето и магливоста во далечина. Композитна HDR-фотографија составена од три снимки снимена со Canon EOS R5 и објектив Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM со избрани 105 mm, 1/250 сек. за предниот план и брановите до 1/160 за небото, f/11 и ISO 100. © Erik Colombo

6. Кои се најдобрите временски услови за фотографирање морски пејзажи?

Временските услови можат да внесат многу интересни елементи во сликите од морски пејзажи, почнувајќи од тенки и златни облаци до темни облаци, предвесници на бура. Ако научите да пронаоѓате интересни временски елементи и максимално да ги искористите при фотографирањето, тоа ќе ви биде одлична вештина. „Секогаш им велам на моите ученици дека не постојат лоши временски услови, само лоши фотографи“, вели Erik. „Убавината на фотографирањето пејзажи лежи во непредвидливоста на природата.

За време на моите патувања околу светот, сметав дека најдобрите временски услови се веднаш по бура“.

Фотографирање за време на неочекуван пороен дожд? Тоа е можност, не проблем. „За време на бура на море, користете објектив со зум за да ги фотографирате брановите со голема брзини на блендата од околу 1/1000 сек. за да ги фатите капките на брановите, или, пак, мала брзини на блендата од приближно 10 секунди за да создадете нешто апстрактно“, вели Erik.

7. Најдобри фотоапарати и објективи за фотографирање морски пејзажи

За да ја намали тежината што треба да ја носи, Erik често носи само еден фотоапарат - фотоапарат за целосна слика со EOS R-систем и широкоаголен RF-објектив со зум.

За извонредно широкоаголно фотографирање, што е одличен избор за морски пејзажи, фотоапарат за целосна слика како што е EOS R8 во комбинација со објективот RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM е добитна комбинација за доловување на широкоаголните пејзажи во мало пакување што може да го носите на патување. EOS R8 има можност за брзо континуирано фотографирање до 40 fps, што е идеално за доловување на моментот кога бран се крши од карпите.

EOS R50 со 24,2 MP во комбинација со објективот RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM или RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM е подостапна опција што резултира со уште полесна, лесно пренослива и многу флексибилна опрема што е идеална за еден ден на море.

Овие објективи ви овозможуваат многу широк и разновиден опсег на фокусни должини. Ако сакате опција за супер телефото, RF 100-400mm F5.6-8 IS USM е одличен избор во комбинација со фотоапарат за целосна слика и ви обезбедува уште поголем дострел на фотоапарат APS-C.

Ако веќе имате објективи EF и сакате да ги користите со фотоапарати со EOS R-систем, адаптерот за монтирање објективи со внатрешен филтер EF-EOS R ви нуди дополнителен бонус: не само што ви овозможува да користите објективи EF и EF-S без загуба на квалитет или функционалност, туку и ви овозможува да користите внатрешни филтри. Достапен е со филтер V-ND или филтер за кружно поларизирање, што се многу важни при светлиот отсјај на море.

Морето не е само место за забава со пријателите и семејството, туку е и полно со потенцијал за одлични фотографии од пејзажи, без оглед на временските услови.


Напишано од Astrid Pitman и Sarah Bakkland

Слични производи

  • Фотоапарати без огледало

    EOS R50

    Снимете ги вашите најдобри содржини со овој фотоапарат без огледало EOS R, од остри фотографии до 4K-видеоснимки и проследување во живо. Сè во еден наменски уред.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R10

    Преземете ги следните чекори во фотографирањето и снимањето со фотоапаратот без огледало EOS R што е дизајниран со сензор со големина APS-C.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R7

    Истражете ја дивината со фотоапарат што нуди неверојатна брзина и квалитет на слика во преносливо APS-C-куќиште дизајнирано за иднината.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R8

    Преминете на фотографии и видеозаписи во формат за целосна слика и остварете ги вашите креативни амбиции.
  • Објективи RF-S

    RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM

    Зумирајте со овој лесен објектив со повеќенаменски телефото зум и APS-C-сензор и откријте нова димензија за фотографирање патувања, спорт, семејства и домашни миленичиња.
  • Објективи RF-S

    RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM

    APS-C-објектив од серијата EOS R со опсег на зумирање од широк агол до телефото што е совршен за фотографирање патувања, диви животни, спорт и животен стил.
  • Извонредно широкоаголен објектив со зум

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактен и лесен објектив RF со зум од 15-30 mm што е совршен за патувања, но и за фотографирање градски сцени, пејзажи, архитектура и снимање видеоблогови во движење.
  • Објектив со телефото зум

    RF 70-200mm F4L IS USM

    RF 70-200mm F4L IS USM е неопходен, компактен и лесен објектив со телефото зум од серијата L и тој е совршен за патувања, спорт/диви животни и портрети.
  • Статив

    Tripod Grip HG-100TBR

    Фотографирајте подолго со поголема стабилност и креативна флексибилност благодарение на овој уникатен статив со држач и отстранлив далечински управувач.

Слични статии

  • ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ

    Како рачно да снимате пејзажи

    Дознајте како да снимате прекрасни пејзажи без статив.

  • ОСНОВИ ЗА ФОТОГРАФИРАЊЕ

    Како да фотографирате вода

    Независно дали тече, паѓа, прска или мирува, дознајте како да ја фотографирате водата со овие 5 професионални совети.

  • ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ

    Најдобри објективи за пејзажи

    Сите информации што ви се потребни за да изберете достапни примарни објективи и објективи за зумирање.

  • ОСНОВИ ЗА ФОТОГРАФИРАЊЕ / НА ОТВОРЕНО

    Совети за фотографирање во екстремни временски услови

    Од заштита на вашата опрема до грижа за себе, ова се нашите најдобри совети и трикови за усовршување на фотографирањето во екстремни временски услови.