see magic in the making

Доловување на моментот со Gali Tibbon

Gali Tibbon
Gali Tibbon

Фоторепортер


Женскиот фоторепортер, документарен фотограф и истражувач од Canon, Gali Tibbon, патува низ целиот свет и ги документира луѓето и културите во него. Нејзиното последно патување ја однело до малото бањско гратче Врњачка Бања во Србија. Се сретнавме со неа за да дознаеме повеќе за нејзината лична филозофија на фотографирање – волшебните моменти кои може да ги видите отсликани во нејзините привлечни слики за нејзината лична филозофија на фотографирање – снимени со волшебниот EOS M5…

Во чекор со волшебното

Кога зборува за фотографирањето, Gali Tibbon често го употребува зборот „магија“. Нејзиното реално чувство на речиси мистична стравопочит за чудесните потфати на фотографијата е нешто што ја следи од 14-годишна возраст, кога на полицата на нејзиниот дедо наишла на фотографија во Life Magazine Year Book од 1956 година која ѝ го променила животот.

„Видов една неверојатна црно-бела зрнеста фотографија во движење – беше навистина извонредна. Дотогаш не знаев дека фотографијата може да даде резултати кои се разликуваат од вообичаените фотографии со фотоапарат Kodak или пејзажи од патувањата. Жива беше! Неверојатно! Тоа ме инспирираше да го купам мојот прв фотоапарат, тоа беше AE1 фотоапарат со филм од Canon, купен од втора, можеби и четврта рака, а потоа се запишав на курс по фотографија во Israel Jerusalem Museum, каде што научив да обработувам и да печатам филмови. Дури и го потрошив целиот џепарлак на филмови и хемикалии за да направам мала домашна лабораторија – и никогаш не ми здодеа да гледам како моите црно-бели фотографии волшебно се развиваат во садовите.“

"Фотоапаратот ме носи на разни места, како волшебен компас кој може да ве одведе каде што ќе посакате - а јас го следам насекаде!"

Следејќи ја магијата, Gali одела на многу фотографски патувања околу светот, документирајќи ги разните луѓе, култури и вери. Но, како што објаснува, документарните фотографии се многу повеќе од „снимање убави фотографии.“

„Во секоја документарна приказна, тешко е да се трансформира реалноста во дводимензионални фотографии. Се работи за осветлувањето, мирисите и звуците, се работи за емоциите во очите на луѓето. Мора да ги комбинирам сите овие елементи во една одлична фотографија. Кога се случува тоа, изгледа како да е магија, но исто така е и тешка работа и ментален предизвик. Често се појавува и јазичната бариера, но можам да ги почувствувам вибрациите и енергијата на луѓето и неверојатно е како можеме да комуницираме со насмевки, гестови и лош англиски.“

"Треба да ја преточам таа енергија во слики – за оние кои не биле со мене да можат да го споделат тоа искуство."

Во самиот момент

Кога ќе ги погледнете фотографиите на Gali направени во Србија, можете да видите дека таа има волшебно чувство да ја долови таа плашлива енергија – дури и со фотоапарат кој не ѝ е познат. Дел улично фотографирање, дел фотографирање портрети и дел уметничко фотографирање, нејзиното раскажување ни прикажува интимни моменти во животите на жителите на гратчето кои никогаш нема да се повторат. Според филозофијата на фотографирање на Gali, магијата се наоѓа во таквите „овде и сега“ моменти, но како што објаснува, не е сѐ така едноставно.

„Да се биде фотограф значи да се биде присутен кога луѓето ги споделуваат своите животи со мене на неколку минути, часови или денови. Работата е во тоа светот кој се менува да се долови „овде и сега“ – да се снимат моментите кои исчезнуваат во моментот пред да исчезнат. Но, прво мора да го надминете моментот Kodak. Тоа е оној прв инстинкт на луѓето да позираат кога ќе го здогледаат фотоапаратот - тие се исправаат, вдишуваат длабоко и прават „израз за пред апарат“. Тоа е нешто што го научиле во детството, кога снимките на филмовите не можеле да се трошат залудно, а тоа е последното нешто што го сакам; но секогаш ја снимам и таа фотографија, бидејќи на тој начин се разбива тензијата. Морате да го надминете тој Kodak момент пред да можете навистина да започнете да фотографирате.“

"Луѓето исто така мислат и дека знаат што сакате да снимите, но всушност не знаат што се случува во главата или во окото на фотографот зад фотоапаратот; тие не знаат кој детаљ или момент го чекам."

„За среќа, колку подолго престојувам во некоја заедница, толку порелаксирани стануваат луѓето во неа, така што можам да почнам да ги снимам саканите фотографии. Сите луѓе кои ги запознав во Врњачка Бања беа многу пријателски расположени и пријатни и неверојатно кооперативни кога требаше да ги фотографирам – дури и овците! - затоа можев да снимам нешто оригинално.“

„Го фотографирав овчарот - поранешен фудбалер кој сега своите денови ги минува читајќи весници и зборувајќи со овците – веднаш по дождот. Осветлувањето беше неверојатно, но овците постојано бегаа, па овчарот им рече да престанат и тие едноставно се замрзнаа на место за да можам да ја снимам фотографијата. Како да имаше далечински управувач!“

Може да ви се допадне и следното
GALI_TIBBON

„По течението на реката имаше просперитетна заедница составена претежно од мажи кои немаа никакви ограничувања, луѓето едноставно беа она што се и имаа вистински став „живеј и остави ги другите да живеат“. За мене тоа беше неверојатно. Тие беа соблечени во костими за капење и ги покажуваа своите тела, без разлика од нивниот облик – играа домино, пливаа и се сончаа од средината на денот до зајдисонце. Имаа и одлична смисла за хумор - силни момци со тетоважи изработени во домашни услови кои се задеваат едни со други.

„Дискретната големина на EOS M5 беше одлична за овие фотографии бидејќи не морав да изгледам како војник со еден куп опрема. Тој не го насочуваше вниманието кон мене како фотограф и изгледаше помалку застрашувачки за моите објекти. Значи, можев да излезам и да уживам како да сум најобична личност со фотоапарат, да си поигрувам со осветлувањето и да создавам уметност, додека тие природно го правеа своето.“

GALI_TIBBON

За Gali, магијата се случува токму во тие моменти на креативност...

„Кога сите елементи ќе се соединат, композицијата, карактеристиките на луѓето, зракот светлина кој осветлува некое лице токму во моментот кога го имам вистинскиот објектив и стојам на вистинското место, можам да го снимам тој момент кој трае 1/60 секунда со само едно кликнување. Кога сите овие работи ќе се соединат – во тоа се состои магијата.

"Можете да ја почувствувате кога фотографирате – таа е интуитивна и емоционална. Кога ќе забележите нешто, танцувате околу него, како пчела околу цвет – обидувајќи се да ја доловите неговата вистинска суштина."

„Се обидувате со повеќе фотографии – во потрага по совршената – со дигиталните фотоапарати можете да го сторите тоа и да видите дали се движите во посакуваната насока (со филмот немате таква можност!). Но не знам дали сум ја остварила целта сѐ додека не ја видам фотографијата на голем компјутерски екран! На крајот, сепак се работи за процесот – тој доаѓа одвнатре. Иако е одлично вашите дела да бидат изложени во галерии и музеи и луѓето да ги собираат, креативниот процес „овде и сега“ е магијата - а тоа е многу поважно од резултатот.

Фотоапаратот - љубов на прв поглед?

Првата реакција на Gali по користењето на фотоапарат без огледало на нејзиното снимање во Врњачка Бања била исполнета со сомневање, но тоа брзо се променило кога го зела EOS M5 во раце и почнала да го користи.

„Кога за прв пат го здогледав, изгледаше навистина забавно - како некој да го смалил мојот EOS 5D Mark III! Ми се допадна дизајнот и чувството на цврстина – можев природно да го држам во раце, а сите копчиња и вртливи копчиња беа на вистинското место. Дефинитивно не го очекував тоа од фотоапарат без огледало, бидејќи тие обично имаат рамно и тенко куќиште без држач или визир.

„Воопшто не беше тешко да се користи. Можев да го поставам фотоапаратот со истите функции како мојот 5D Mark III - така што брзо се навикнав. Можев интуитивно да се снаоѓам без да морам да го прекинувам креативниот процес и бев задоволна дека фотоапаратот го прави токму она што го сакам.

GALI_TIBBON

Квалитетот е одличен, со богати бои и убави тонови на кожата. Се работи за мал фотоапарат, но од jpeg сликите можете да изработувате знаци за билборди, а можете да снимате и во RAW формат. Континуираното фотографирање исто така е неверојатно - навистина ги испорачува ветените 7 fps!

„Особено ми се допадна дополнителното вртливо копче за компензација на експозицијата, тоа е идеално поставено за да може да го користам додека фотографирам за да изберам премногу голема или премногу мала експозиција, без да си ја нарушувам концентрацијата или да го тргнам окото од кадарот. Електронскиот визир е навистина одличен бидејќи кога фотографирате вертикално, сите податоци се прилагодуваат според вас – повеќе не морам да замижувам со очите како што тоа обично го правам за да се обидам да ја прилагодам експозицијата странично!

Освен тоа, ѝ се допаднале и флексибилните можности за обликување на кадарот и фокусирање кои и биле достапни и кога го користела електронскиот визир и екранот на допир со променлив агол: „Никогаш не би помислила дека ќе користам екран за да фотографирам, но екранот со променлив агол на EOS M5 ми дава многу повеќе можности да фотографирам од различни агли - освен тоа, тој е и неверојатно брз и исклучително погоден за користење за навигација низ менијата. Системот за автоматско фокусирање на екранот за допир е навистина извонреден! „Можам да го обликувам кадарот, а потоа со палецот да ја повлечам површината на фокусирање онаму каде што сакам и истовремено да гледам низ електронскиот визир, без да треба повторно да го обликувам кадарот или да го заклучам фокусот на едно место, а потоа да го поместувам кадарот.“

Gali била особено импресионирана од компактната големина на фотоапаратот: „EOS M5 можеби е мал, но тој е вистинско чудовиште! Многу е пријатно кога имате нешто толку компактно, без да се жртвува квалитетот. Тој прави речиси сѐ што прави мојот EOS 5D Mark III, а можам да ги користам и истите објективи, но тој е многу дискретен.

„Вградувањето на Bluetooth е исто така паметен потег – фотоапаратот може да се поврзе со мојот паметен телефон и нема потреба од кабли или компјутери кога сте на терен. Можам да излезам само со телефонот и фотоапаратот и тоа да биде сосема доволно.

"Да имате електронски визир и екран е одлично при фотографирањето портрети, бидејќи можам да го контролирам фокусот со мојот палец, истовремено зборувајќи со мојот објект."

„Денес, ниту еден фоторепортер не сака да биде без фотоапарат и потенцијално да пропушти да известува за некој голем настан – но EOS M5 всушност е помал од мојот блиц, така што лесно можам да го земам со себе во кино или на одмор и сѐ уште да правам фотографии во работен стил. Тоа е преносливиот EOS фотоапарат кој го чекав!“

"EOS M5 е навистина мал, но прави големи нешта!"