ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ

Два објектива, два погледа на фотографирањето пејзажи

Професионалната фотографка Verity Milligan експериментира со алтернативни прикази на пејзажи користејќи само два широкоаголни објективи: еден со зум и еден примарен објектив.
Фотографка стои на карпи во плитка вода и фотографира езеро опкружено со планини.

Наградуваната фотографка Verity Milligan обожава да фотографира пејзажи. Таа често станува пред изгрејсонце за да ја истражува прекрасната природа. „Ги обожавам утрата, а особено магливите утра“, вели таа. „Тие се многу мистични. Сакам да излезам пред зори и да почнам да фотографирам во „синиот час“ кога сонцето сè уште е под хоризонтот“.

Verity има завиден избор на фотоапарати од Canon и објективи од серијата L во нејзината торба со опрема, но за да демонстрира што може да направи со само пар компактни и лесни објективи, таа го прифати предизвикот за фотографирање пејзажи од различни перспективи со само еден објектив со зум и еден примарен објектив – RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon и RF 24mm F1.8 MACRO IS STM – во прекрасниот регион Лејк Дистрикт во Камбрија, Англија.

„Квалитетот и перформансите на овие поевтини објективи значително се подобрија откако почнав да се занимавам со фотографирање“, вели Verity. „Стаклото е многу добро и двата објектива имаат навистина брз одзив. Меѓутоа, тоа што најмногу ми се допадна се нивните мали димензии и нивната практичност. Го земам фотоапаратот и овие два објектива и се упатувам кон пејзажот“.

Два објектива, две гледни точки

EOS R5 од Canon со објектив RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon поставен на пенушка до објектив RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Verity тргна на предизвикот со нејзиниот EOS R5 од Canon и само два RF-објектива: RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon и RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Клекната фотографка снима со фотоапарат од Canon. Зад неа има езеро опкружено со планини.

„Опремата беше толку компактна и лесна што можев да пешачам подалеку, да стигнам до понепристапен терен и да издржам уште подолго без да ми тежи“, вели Verity.

„Голем предизвик во фотографирањето пејзажи е да имате поинаква перспектива на работите за да можете да снимите слики кои се разликуваат од другите“, објаснува Verity. „Токму затоа користењето објективи со различен опсег на прикази може да биде мошне корисно“.

RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon е идеален за ентузијастите кои сакаат да додадат повеќенаменски зум со извонредно широк агол во нивниот фотоапарат EOS R. Овој објектив е совршен за фотографирање широки прикази и има оптичка стабилизација на слика со 5,5 чекори за слики без тресење на фотоапаратот, дури и кога фотографирате пејзажи рачно или при слаба осветленост. Компатибилниот фотоапарат со систем EOS R, како што е EOS R5, нуди стабилизација на слика со максимум 7 чекори. Овој објектив е одличен и за фотографирање одблиску, со режим на рачен фокус што нуди извонредни нивоа на детали и неверојатна острина на растојание до 12,8 cm (зголемување од 0,52x).

Со тежина од само 270 g, малиот и лесен објектив RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon нуди комбинација од широк агол и брза решетка за креативно фотографирање, дури и при слаба осветленост. Оптичката стабилизација на слика со 5 чекори овозможува помали брзини на блендата за рачно фотографирање, зголемувајќи се до 6,5 чекори кај компатибилниот фотоапарат со систем EOS R. Одличен е и за снимање слики одблиску со минимално фокусно растојание од 14 cm (зголемување од 0,5x или половина од реалната големина) за да можете да го прикажете субјектот во неговата средина.

Пространи пејзажи со RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon

Облаци се рефлектираат на површината на мирно езеро опкружено со планини.

„RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon е совршен за традиционални, класични пејзажи“, објаснува Verity, како што е оваа фотографија од Батермир. „Наменет е за многу широки фотографии со одлична перспектива и комбинација од елементи во преден план, средина и заднина“. Снимено со EOS R5 од Canon и објектив RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon со избрани 17 mm, 2,5 сек., f/11 и ISO100. © Verity Milligan

Слика одблиску од лутичиња на езерски брег. Цветовите се во остар фокус додека езерото и планините во заднина се заматени.

Лутичиња на брегот на Батермир. „Доколку сте почетник, можете да мислите дека фотографирањето пејзажи се сведува на доловување на пространата глетка, но поважно е да се постигне рамнотежа помеѓу предниот план и заднината“, објаснува Verity. Снимено со EOS R5 од Canon и објектив RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon со избрани 20 mm, 1/80 сек., f/5 и ISO500. © Verity Milligan

Verity го користи RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon за да сними неверојатни фотографии од идиличното езеро Батермир и широките падини на Северен Фелс. „Овој објектив е најефективен за навистина пространи пејзажи“, објаснува таа. „Поширокото видно поле е најпогодно за доловување на пространи пејзажи и огромно, живописно небо“.

Врската помеѓу далечната глетка и интересот во преден план е најважна кога станува збор за снимање слики со пејзажи. „Сакам да го насочам погледот на гледачот низ кадарот без сликата да биде пренатрупана со детали“, вели таа. „Важно е да се најде рамнотежа помеѓу предниот план и заднината. Тоа им дава длабочина на сликите."

Verity беше навистина импресионирана од можноста за креативност и разновидните опции што објективот RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ги нуди за фотографирање пејзажи. „Има огромен опсег на фокусни должини за фотографирање пејзажи. Опсегот на зумирање опфаќа сè што ми е потребно и е одличен за непристапен терен кога физички не можам да стигнам до местото од кое сакам да фотографирам со примарниот објектив.

„Нуди и комбинација од извонредно широк агол на гледање и кратко фокусно растојание. Успеав да се доближам прилично блиску и да фотографирам неколку лутичиња во средината на кадарот, со опкружувањето заматено во заднината за да го доловам контекстот“.

Доловување детали со RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon

Раце држат EOS R5 од Canon со објектив RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon пред цвет на сувоперка.

„Навистина ми се допаѓа фокусната должина на RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon и видното поле што го нуди за фотографирање пејзажи“, вели Verity. „Уште подобро, има неверојатно разновидни опции за примарен објектив“.

Слика одблиску од цветови на сувоперка. Цветовите во средината се фокусирани, додека тие во преден план и заднина се заматени.

Со макро функцијата можам да се доближам многу блиску за да снимам фотографии со детали, а осветлената решетка од f/1,8 овозможува мала длабочина на полето за да можам да ја заматам заднината со прекрасни ефекти на дефокусирање“, вели Verity. Снимено со EOS R5 од Canon и објектив RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon со избрани 1/2000 сек., f/2,5 и ISO100. © Verity Milligan

При фотографирањето на сувоперката, во кадарот ненадејно влета вилино коњче, а функциите за макро фотографирање на RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon ѝ овозможија на Verity да се доближи прилично блиску за снимање фотографии со детали, фотографирајќи со решетка од приближно f/3 за да го истакне вилиното коњче со заматување на заднината, притоа задржувајќи ги прекрасните бои на пејзажот.

„Добро е да ја имате таа опција во вашата торба со опрема“, вели Verity. „Тоа ви овозможува да запомните дека фотографирањето пејзажи не значи само снимање на пространи глетки“.

Verity ја обожаваше фиксната фокусна должина на објективот и рече дека е навистина корисна за избегнување на пречките и за концентрирање на композицијата. „Фиксната фокусна должина ви овозможува да станете подобар фотограф“, додава таа. „Според мое мислење, овој објектив е за покреативни намени. И кога ќе се земат предвид сите опции, овозможува фотографирање на брилијантни пејзажи“.

Слика одблиску од вилино коњче кое се одмора на тревка.

Зголемувањето од 0,5x на RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon ѝ овозможи на Verity да сними слики одблиску, како што е ова вилино коњче, со прекрасно заматена заднина. Снимено со EOS R5 од Canon и објектив RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon со избрани 1/250 сек., f/3,5 и ISO100. © Verity Milligan

Максимално искористување на креативните можности

Езеро опкружено со планини, чиј врв го осветлува златниот сјај на сонцето.

„Златниот час, веднаш по изгрејсонце и веднаш пред зајдисонце, е магично време за фотографирање пејзажи“, вели Verity. „Квалитетот на светлината е прекрасен, со сцени заплискани со златен сјај“. Снимено со EOS R5 од Canon и објектив RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon со избрани 21 mm, 1/30 сек., f/13 и ISO250. © Verity Milligan

Езеро со дрво во преден план и планини во заднина што се рефлектираат на површината на водата.

За да го оствари целосниот потенцијал на системот EOS R и да создаде квалитетни фотографии, Verity ги обработуваше нејзините слики во Digital Photo Professional (DPP), софтверот од Canon наменет за обработка на RAW-слики и уредување фотографии. Снимено со EOS R5 од Canon и објектив RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon со избрани 1/2 сек., f/11 и ISO100. © Verity Milligan

Во идеален свет би носеле објективи што се соодветни за различни сценарија кога сакате да фотографирате пејзажи, но Verity откри дека меѓу нив, RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon и RF 24mm F1.8 MACRO IS STM ги задоволуваат речиси сите нејзините потреби за фотографирање. „Двата објектива нудат разновидни опции за сите што го совладале користењето на својот фотоапарат и сакаат нешто повеќе од тоа што може да го понуди стандардниот објектив“, вели таа. Тука спаѓаат корисниците на фотоапаратите APS-C во палетата на EOS R од Canon, кои ќе имаат корист и од поширокиот агол на објективот со зум и од пошироката решетка на примарниот објектив.

„Со своите широки агли на гледање, објективот RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon им овозможува на фотографите да го гледаат пејзажот на различни начини и вистински да ја развиваат својата креативност“, додава Verity“. Макро функцијата на RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon, во комбинација со осветлената решетка од f/1,8, нуди нови и возбудливи креативни можности“.

Verity беше особено импресионирана од функциите за AF на двата објектива и начинот на кој функционираше стабилизацијата на слика во објективите заедно со вградената стабилизација на слика во EOS R5. „Стабилизацијата на слика функционираше неверојатно добро“, вели таа. „Мислам дека не снимив ниту една матна слика во два дена фотографирање, дури и кога користев прилично тесни решетки и мали брзини на блендата при слаба осветленост. Понекогаш фотографирав рачно во речиси потполна темнина и сè уште снимав доследно остри слики. Навистина ми се допаѓа слободата на движење кога фотографирам и кога можам да направам суптилни промени за да видам како тоа ја менува перспективата на сликата. Користењето статив може навистина да ве ограничи во овој поглед, покрај тоа што е дополнителна опрема за носење“.

Сликите на Verity од предизвикот ги прикажуваат креативните опции кои ги нудат овие два компактни и лесни објективи. „Бев воодушевена од квалитетот и разновидните опции на овие објективи и од тоа колку блиску може да фокусираат“, вели таа. „Тие отвораат нови можности за сосема различни и невообичаени перспективи во фотографирањето пејзажи. Можете буквално да погледнете поблиску и да видите многу повеќе“.



Напишано од Matthew Richards

Слични производи

  • Широкоаголен примарен објектив

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    Компактен и лесен примарен објектив од 24 mm што е идеален за фотографирање пејзажи, снимање видеоблогови и ентериери, но и за снимање одлични макро слики.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R6

    Без разлика што фотографирате и како фотографирате, EOS R6 ќе ви овозможи да бидете креативни на начини што никогаш досега не сте знаеле дека постојат.
  • Извонредно широкоаголен објектив со зум

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактен и лесен објектив RF со зум од 15-30 mm што е совршен за патувања, но и за фотографирање градски сцени, пејзажи, архитектура и снимање видеоблогови во движење.

Слични статии