ОСНОВИ ЗА ФОТОГРАФИРАЊЕ

Совети за фотографирање со заматување: водич за почетници

Ништо не е подобро од вистинското заматување! Следете ги овие совети и трикови за да создадете прекрасно заматување на заднината со помош на објективите, поставките и техниките што најмногу ви ги препорачуваме.
Canon Camera
Терминот „bokeh“ е јапонски збор што значи „заматување“ и се користи за да се опише изгледот на деловите од фотографиите што не се во фокус. „Bokeh“ - што најчесто се изговара за да се римува со OK, иако вториот слог во јапонскиот јазик се изговара кратко - најмногу може да се забележи во фотографии со многу мали светилки, како што се уличните светилки навечер. Но, не се однесува само на кружни светли тонови, туку и на квалитетот на сите заматени делови на сликата.

Фотографирањето со опфаќање на овие заматени површини е еден од најатрактивните ефекти што можеме да ги примениме во фотографирањето. Тој ни овозможува да го прикриеме нередот што го одвлекува вниманието, да го насочиме вниманието кон важните делови од сликата и да ги претвориме непотребните детали во прекрасни и кремасти бои и тонови.
Насмеано мало момче со сина коса носи бела кошула со кратки ракави, елек во жолто-кафеава боја и вратоврска во вид на пеперутка, фотографирано во шума.

Заматувањето на заднината не е доволно само по себе - треба да изберете заднина што ќе изгледа интересно или, во идеален случај, понагласена кога ќе ја заматите. Вообичаено, точкестите светли тонови создаваат прекрасно заматување, на пример, кога сончевата светлина продира низ лисјата. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/500 сек., f/1,8 и ISO 100.

Торта на маса, со рози и декорација во форма на лебед врз неа. Заматени новогодишни светилки ја осветлуваат заднината.

Кога не се во фокус, точките светлина како што се новогодишните светилки ќе се претворат во прекрасно кружно заматување. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/10 сек., f/1,8 и ISO 100.

Поради тие причини, заматувањето одамна е еден од најмоќните визуелни трикови во репертоарот на фотографите. Денес, паметните телефони со две леќи можат да симулираат заматување, но тоа го прават само софтверски. Со малите леќи и сензори што се вградени во паметните телефони не е возможно да се создаде малата длабочина на поле што е потребна за добивање природно заматување. Тоа е оптички ефект што може да се добие само со објективите и сензорите што ги добивате со поголемите фотоапарати и ниту една симулација не е подобра од вистинскиот ефект. Порано фотографите беа убедени дека за создавање добро заматување на заднината е потребен DSLR-фотоапарат, но фотоапаратите без огледало како што е EOS R6 од Canon што го користиме тука е идеален за тоа, но и моделите без огледало од основна класа како што е M50 или EOS M6 Mark II од Canon ќе бидат подеднакво ефикасни. Објективот е најважниот елемент, не фотоапаратот.

Тука ќе разгледаме неколку важни техники, како и вештини и опрема за фотографирање што ви се потребни за да ги подобрите вашите фотографии со привлечно заматување. Заматувањето на заднината опфаќа повеќе фактори - тука спаѓаат и привлечни светли тонови, пронаоѓање соодветна светлина или детали во кадарот што ќе изгледаат одлично кога ќе ги заматите.

Најдобри објективи за заматување

Фотоапарат EOS R6 од Canon со објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon.

Објектив со широка максимална решетка, како што е објективот RF 50mm F1.8 STM од Canon може да ја претвори заднината во прекрасно и кремасто заматување. Забележете и како сечилата што се видливи во објективот на оваа слика создаваат заоблен отвор - тие главно ја одредуваат формата на заматувањето.

За да создадете привлечно заматување ви треба „брз“ објектив, односно објектив со широка максимална решетка, идеално f/2,8 или поширока (помала вредност на f). Ова е една од главните причини за додавање брз примарен објектив (со фиксна фокусна должина) во вашата торба со опрема, дури и ако неговата фокусна должина веќе е опфатена со некој од вашите други објективи за зумирање. Примарен објектив со широка максимална решетка, како што е објективот RF 50mm F1.8 STM од Canon што го користиме тука, ќе ви овозможи да ја заматувате заднината на едноставен начин и ќе ги претвори деталите во прекрасни точки светлина. И покрај тоа што објективите со максимална решетка од f/4-5,6 или поголема ќе ви овозможат да ја заматите заднината, нема да го добиете истиот квалитет на заматување. Се разбира, широка максимална решетка значи дека објективот пропушта повеќе светлина, што е практично при услови со слабо осветлување, кога може да бидете многу креативни со заматувањето.

Треба да земете предвид уште еден фактор, што не е толку важен. Објективите го доловуваат заматувањето на различни начини, а некои од нив создаваат поубаво заматување од другите. Воглавно, објективите што имаат решетката со повеќе сечила создаваат поубаво кружно заматување, бидејќи сите точки светлина ја отсликуваат формата на решетката. Ова не е толку важно ако фотографирате со максимален отвор на блендата - односно, со максималната решетка (најмала вредност на f) што ја поддржува објективот, кога отворот секако е кружен - но нема секогаш да фотографирате така. Во прирачникот што се испорачува со фотоапаратот може да прочитате колку сечила има објективот или, пак, прочитајте ги спецификациите за вашиот објектив на веб-сајтот на Canon. Седум сечила се одлични за привлечно заматување, но уште подобро е да има девет сечила.

Поставете ја најдобрата решетка за фотографирање со заматување

Младо момче носи елек во жолто-кафеава боја и вратоврска во вид на пеперутка, стои пред заматен ѕид со бршлен и држи кутија со прстен.

Ајде да ја погледнеме разликата помеѓу фотографирање со решетка f/1,8 и f/8. Со пошироката решетка f/1,8, заднината се заматува. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/200 сек., f/1,8 и ISO 100.

Младо момче носи елек во жолто-кафеава боја и вратоврска во вид на пеперутка, стои пред јасно видлив ѕид со бршлен и држи кутија со прстен.

Доколку фотографирате со f/8, тогаш заднината ќе биде многу подетална и ќе го одвлече вниманието од субјектот. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/200 сек., f/8 и ISO 1250.

Вашиот избор на решетката ќе има големо влијание врз изгледот на заматувањето во вашите фотографии. Колку е поширока решетката (односно, колку е помала вредноста на f), толку поплитка ќе биде длабочината на полето, што значи дека заднината ќе биде повеќе заматена. Затоа треба да фотографирате или во режим со приоритет на решетката (Av) или во рачен режим и треба да изберете широка решетка (мала вредност на f).

Најдобри поставки на фотоапаратот за заматување

LCD-екранот на EOS R6 од Canon ги прикажува поставките во режимот со приоритет на решетка.

Режимот со приоритет на решетка ви овозможува да поставите широка решетка за мала длабочина на полето, а токму тоа ни е потребно за силно заматување на заднината.

Насмеано младо момче носи елек во беж боја и вратоврска во вид на пеперутка и пешачи низ дрвја во шумата.

Фотографирањето со широк отвор на блендата од f/1,8 значи дека длабочината на полето ќе биде многу мала, па затоа фокусирањето треба да биде совршено. Фотоапаратите како што е EOS R6 можат многу да ви помогнат во вакви случаи бидејќи нивниот AF со откривање очи може автоматски да го открие најблиското око и да го заклучи фокусот врз него. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/500 сек., f/1,8 и ISO 320.

Во режимот со приоритет на решетката (Av) треба да ја поставите и вредноста за ISO - започнете со 100 и проверете дали брзината на блендата е доволно брза за вашите потреби. Или, пак, во рачниот режим (M) со автоматско ISO може да ја поставите и решетката и брзината на блендата, а потоа да го оставите фотоапаратот да ја одреди соодветната вредност на ISO. Поентата е да изберете широка решетка и брзина на бленда што ќе биде доволно брза за да ви овозможи фокусираните површини на сликата да останат остри при рачно фотографирање (изберете приближно 1/200 сек).

Променете ја оддалеченоста за да добиете подобро заматување

Вазна со розови цвеќиња ставена пред заматен ѕид од фасадни цигли.

Субјектот е многу блиску до заднината, па и покрај тоа што заднината е заматена, сè уште може да ја препознаете формата на циглите. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/200 сек., f/1,8 и ISO 100.

Вазна со розови цвеќиња со многу заматена заднина, едвај може да се забележи дека е ѕид со фасадна цигла.

Зголемувањето на растојанието помеѓу субјектот и заднината ќе резултира со уште поголемо заматување на заднината. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/200 сек., f/1,8 и ISO 100.

Зголемувањето на растојанието помеѓу вашиот субјект и заднината уште повеќе ќе ја замати заднината. Друг фактор е и растојанието помеѓу субјектот и вашиот фотоапарат. Колку поблиску е вашиот објектив до субјектот, толку е поплитка длабочината на полето. Тоа значи дека заднината побрзо ќе се дефокусира. Забележете како во вашите фотографии од цвеќиња, цвеќињата во преден план се остро фокусирани, а цвеќињата зад нив не се во фокус. За да заматите поголем дел од сликата, приближете го субјектот поблиску до вашиот фотоапарат и оддалечете го од заднината.

Поставете ја најдобрата фокусна должина за заматување

Украс во градина што има форма на срце, направен од стаклени топчиња, поставен пред есенска жива ограда.

Погледнете ја разликата помеѓу фотографирање со максималниот и минималниот опсег на зумирање на објективот со зум од 24-105 mm. Со широкоаголниот крај на опсегот на зумирање (32 mm во овој случај), поголемиот дел од заднината е во фокус и сцената има премногу детали. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 24-105mm F4-7.1 IS STM од Canon со избрани 32 mm, 1/200 сек., f/6,3 и ISO 2000.

Украс во градина што има форма на срце, направен од стаклени топчиња, со заматена заднина.

Ако се оддалечите неколку чекори наназад и зумирате со спротивниот крај на фокусниот опсег на објективот (105 mm), тогаш перспективата ќе се компресира и ќе го зголеми заматувањето на заднината. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 24-105mm F4-7.1 IS STM од Canon со избрани 105mm, 1/200 сек., f/7,1 и ISO 3200.

Поголема фокусна должина може да резултира со посилно заматување на заднината. Тоа се должи на поостриот агол на приказ, така што во кадарот се опфаќа помал дел од заднината. Ова е причината поради која објективите со телефото зум може да се користат за ефикасно изолирање на субјектот и претворање на заднината во заматена површина без детали. Затоа, ако сакате да добиете посилно и подобро заматување, оддалечете се неколку чекори и зумирајте (или ставете друг објектив) со поголема фокусна должина.

Како да создадете заматување во преден план

Младо момче носи елек во беж боја, стои покрај ѕид прекриен со бршлен, држи отворена кутија со прстен.

Фотографирањето на оградата од бршлен ни овозможува да доловиме заматени лисја на левата страна од кадарот и да го зголемиме чувството на длабочина. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/160 сек., f/1,8 и ISO 100.

Младо момче носи елек во беж боја и светло сини чизми и трча низ чистинка во шумата.

Нискиот агол на фотографирање, како што е овој, не само што ни овозможува да ја заматиме земјата пред субјектот, туку и ја „турка“ заднината подалеку за да добиете посилно заматување на заднината. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/500 сек., f/1,8 и ISO 100.

Заматувањето главно се смета како естетска заднина, но може ефикасно да се користи и во преден план на кадарот. Ако во кадарот опфатите дефокусирани детали во преден план, тогаш ќе го насочите вниманието кон вашиот остро фокусиран субјект. За да ги опфатите заматените детали во преден план можеби ќе треба да го доближите фотоапаратот до лисја или да го спуштите на земја. Меките детали како овие внесуваат чувство на длабочина во сцената и се одличен начин за внесување нагласени и заматени бои во вашата слика.

Како да создадете заматување во видеоснимките

Twinkling Christmas tree lights in the foreground and a car's rear lights in the background are all out of focus.
Длабочината е најважна и во снимањето видеоснимки, бидејќи им помага на гледачите да се ориентираат во сцената. Вметнувањето дефокусирани детали во предниот план и во заднината на сцената е одличен начин за засилување на чувството на длабочина и насочување на вниманието во кадарот. Освен тоа, заматените светли бои изгледаат исто толку убаво во видеоснимките како и во фотографиите, но овде можат и да се движат. Фаровите на автомобилите, новогодишните светилки и другите точки на силна светлина изгледаат навистина прекрасно кога ќе се заматат во трепкачки точки на силно нагласено заматување.

Како да создадете заматени светли тонови

Маж фотографира портокалова домашна мачка низ бели божиќни светилки.

Оваа едноставна техника може да се изведе и со обоени светилки, па дури и со божиќни украси.

Портрет од мачка со дефокусирани светилки во боја во заднината.

Додадете новогодишни светилки во заднината на вашите фотографии за да добиете прекрасни и заматени светли тонови.

Еден од најинтересните начини да создадете заматување во вашите фотографии е да опфатите мали точки на силна светлина наспроти темна заднина или при слаба светлина. Ова е прекрасен ефект што може да го пронајдете во најразлични ситуации, на пример, кога сончевата светлина продира низ дрвјата, улица полна со луѓе навечер, забавен парк со разнобојни светилки или свеќи на торта. Ако сакате сами да го создадете ефектот, тогаш обидете се да го постигнете тоа со новогодишни светилки. Позиционирајте ги во заднина на сцената или во преден план или, пак, на двете места истовремено. Кога ќе ги дефокусирате светилките, тие се претвораат во убави заматени кругови.

Како да создадете приспособени форми на заматување

A blurred image with out-of-focus highlights in the shape of five-pointed stars rather than circles.
Кога фотографирате со најширок отвор на блендата на објективот (со максимална решетка), треба да добиете кружно заматување во вашите слики бидејќи отворот е кружен. Во спротивно, формата на заматувањето се одредува со бројот на сечила на решетката на објективот - колку повеќе сечила има решетката, толку позаоблена форма добива при отворањето, а на тој начин добивате и позаоблено заматување. Во пракса ова најчесто значи дека заматените светли тонови се заоблени или шестоаголни - ако сакате да видите каква форма ќе има заматувањето, откачете го објективот од фотоапаратот, насочете го кон извор на светлина и погледнете низ него.

Но, зошто не бидете креативни и не ја промените формата на заматувањето? Ова може да го направите со сечење шаблон во каква било форма што ќе го прицврстите на предниот дел на објективот. Во оваа видеоснимка, заматувањето се претвора во голем број разнобојни ѕвезди и снегулки со помош на парче картон.

Пробајте веднаш: фотографирајте мртва природа со заматување

Маса со огледало опкружено со фолија, кутија за осветлување на едната страна и EOS R6 од Canon поставен за фотографирање на жолта роза.

Ова е многу едноставен и ефикасен начин на кој може да експериментирате со заматувањето во домот, а притоа да ги користите сите совети во оваа статија.

Жолта роза фотографирана на рефлективна површина, со дефокусирани светли тонови околу неа.

Згужваната фолија ја рефлектира светлината од лампата во форма на распрскани светли тонови, што кога ќе се заматат создаваат прекрасно кружно заматување. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/640 сек., f/1,8 и ISO 100.

Видовме дека дефокусираните точки светлина создаваат прекрасно заматување ако фотографирате со соодветни поставки. Еве еден едноставен пример што може да го пробате дома за да снимите мртва природа со заматување. Ставете некој предмет на рефлективна површина, а потоа ставете парче згужвана фолија во заднината (не треба да биде премногу згужвана - згужвајте ја само неколку пати за да може да ја распрска светлината наместо да ја рефлектира). Насочете една столна лампа кон фолијата и друга кон субјектот за да го осветлите (ние употребивме LED-панел, но може и обична лампа). Ставете го фотоапаратот блиску до субјектот, поставете го во режим за приоритет на решетка (Av), изберете широка решетка - идеално околу f/1,8 - и фотографирајте од низок агол за да го доловите прекрасниот ефект на заматување.

Напишано од James Paterson

Совети за фотографирање со заматување

  • Користете брз објектив (f/2,8 или помала вредност) со повеќе сечила на решетката.
  • Фотографирајте со максимален отвор на блендата.
  • Фотографирајте во режим со приоритет на решетка (Av).
  • Зголемете ја оддалеченоста за да добиете подобро заматување.
  • Поголемите фокусни должини создаваат посилно заматување.
  • Бидете креативни со заматувањето во преден план.
  • Не заборавајте дека може да создавате ефект на заматување и во видеоснимките.
  • Малите и силни светилки наспроти темна заднина создаваат силно заматување.
  • Создавајте приспособени форми на заматување со сечење сопствени шаблони.

Слични производи

Слични написи

  • Long exposure photography

    ФОТОГРАФИРАЊЕ СО ЕКСПОЗИЦИЈА

    Фотографирање со долга експозиција

    Дознајте како да ја користите малата брзина на блендата за да го доловите рамномерното движење на водата или трагите од светлина.

  • Портрет од фотографката и поетеса Amaal Said со затворени очи и црвена марама на главата што паѓа врз нејзините рамена.

    ФОТОГРАФИРАЊЕ АВТОПОРТРЕТИ

    Совршени автопортрети

    Дознајте како да претворите обичен автопортрет во прекрасен автопортрет.

  • Get creative in your garden: three techniques to master

    ФОТОГРАФИРАЊЕ ВО ГРАДИНА

    Бидете креативни во вашата градина: три техники што треба да ги усовршите

    Забавни проекти што може да ги правите дома, почнувајќи од боење со светлина па сè до фотографирање ѕвезди.

  • A Speedlite on a tripod with a cardboard box mounted in front of it, throwing gentle light on a boy.

    ДОМАШНИ ПРОЕКТИ

    3 додатоци за фотографирање што лесно можете сами да ги направите

    Искористeте секојдневни предмети за да направите придушен рефлектор, рефлектор и мека подлога.