ОТВОРЕН ПРОСТОР

Краток водич за фотографирање зимски спортови

Ви претставуваме 7 совети за снимање неверојатни фотографии од зимските спортови од Richard Walch, наградуван фотограф на спорт и движења со повеќедецениско искуство во фотографирање снег.
Сноубордер во сино-црвена зимска облека се оддалечува од гледачот во снежен планински предел под сино небо. © Richard Walch.

Фотографирањето динамички движења во снежни предели носи свои уникатни предизвици.

Додека ги документирате храбрите авантуристи кои се спуштаат по планините, секогаш сте во потрага по подобар прашок и повпечатливи трикови. Батериите брзо се трошат на ладниот воздух. Прстите што обично вешто ракуваат со блендата, сега се скочануваат на студот. А сонцето силно свети по скијачките патеки.

На Richard Walch, високо одликуван фотограф за професионални спортови и амбасадор на Canon, не му пречат овие предизвици.

„Со текот на времето, научив дека кога сте на планина, треба да сте добро опремени“, вели тој. „Потребна ви е вистинската опрема бидејќи ако сте таму горе и нешто тргне наопаку, нема простор за изговори“.

За да бидете сигурни дека сте целосно подготвени да снимате неверојатни зимски фотографии, ви ги претставуваме советите за фотографирање зимски спортови на Richard.

Сноубордер заграбува снег со раката. Фотографирано со Canon. © Richard Walch.

Richard го фотографира професионалниот сноубордер Bene Meier, кој се спушта надолу по планина во Камчатка, Русија. Фотографирано со Canon EOS-1D X Mark III. © Richard Walch.

1. Планирајте го денот според светлината. Но, бидете флексибилни.

Richard советува дека треба да внимавате кога светлината во опкружувањето ќе стане соодветна – и да бидете трпеливи.

„Изгрејсонцето и зајдисонцето нудат прекрасни услови на осветлување за фотографирање на скијачките патеки. „Canon EOS R50 е одличен фотоапарат за работа во ситуации со слаба осветленост како што се изгрејсонцата и зајдисонцата. Неговиот процесор DIGIC X е многу напреден и ќе ви обезбеди одлични резултати доколку треба да ја зголемите малку повеќе вредноста на ISO за да го компензирате недостатокот на светлина“.

Иако е фотоапарат од основна класа, EOS R50 може да фотографира со брзина од 15 слики во секунда, што значи дека потребно е пократко време помеѓу снимањето на фотографиите, така што имате повеќе време да го доловите моментот без намалување на квалитетот на сликата.

Сепак, Richard предупредува дека не треба да се потпрете на мал временски период од денот. Наместо тоа, треба да сте подготвени да го минете целиот ден на планината.

„Временските услови на планината тешко се предвидуваат и можат брзо да се променат. Ви препорачувам да се качите на планината колку што е можно порано“, вели тој. „Така однапред ќе бидете позиционирани за моментите со совршено осветлување“.

Скијач прави салто наназад на снежна планина во Камчатка. Фотографирано со Canon. © Richard Walch.

Richard користи објектив со ефект на „рибино око“ за да го фотографира скијачот во слободен стил Sven Kueenle, кој прави салто наназад од карпеста планина во Камчатка, Русија. Фотографирано со Canon EOS-1D X Mark III, EF 15 mm f/2,8. © Richard Walch.

2. Поврзете се со субјектот.

При фотографирањето спортови, клучно е да почнете дијалог со вашиот субјект за да може да соработувате и да создадете неверојатна фотографија.

„Ако сте на снимање со некој спортист, почнувате со нешто што ви е заедничко, бидејќи и двајцата сакате да се вратите дома со неверојатна фотографија“.

Richard вели дека клучно е да остварите рамнотежа меѓу вашите вештини како фотограф и способностите на спортистот. „Можам да му кажам на спортистот дали позата е фотогенична или што ми е потребно за таа да стане фотогенична. Но прво, секогаш прашувам: „каде се чувствувате удобно? Каде може да ми го покажете најдоброто од себеси?“ А потоа може да бидете креативни заедно.“

Изгрејсонце на Алпите, фотографирано со фотоапарат од Canon. © Richard Walch

Изгрејсонце на Алпите, снимено при исклучително ниски температури (и со дополнителни батерии) на EOS-1D X Mark II. © Richard Walch.

3. Заштитете се себеси и фотоапаратот од студот (и носете дополнителни батерии).

„Трикот со студот е: ако сте на студено, останете на студено. „При влегување во затоплена зграда од ладните скијачки патеки, објективите брзо ќе се замаглат, па затоа е важно да ја чувате опремата надвор додека да завршите со работата“, вели Richard.

„Исто така, ниските температури можат многу брзо да ги истрошат батериите на фотоапаратот, па затоа е најдобро да си носите две резервни батерии за да можете да работите цел ден“.

Секако, ќе треба и да јадете, така што понесете и храна со себе. Бидете добро нахранети и затоплени за да останете фокусирани, вели Richard.

„Студените раце ќе ви го отежнат ракувањето со опремата, така што погрижете се да понесете топли ракавици и солидни UVP-очила за да ги заштитите очите од сончевата светлина и одблесоците од снегот. Понесете и цврст ранец со изолација што ќе ја заштити опремата доколку паднете“.

Што се однесува до заштитата на вашиот фотоапарат од студот, некои фотоапарати со EOS R-систем од Canon имаат заштита од лоши временски услови, која овозможува заштита на сите споеви, шрафови и отвори од какви било наслаги, вклучувајќи ги и снежните.

Скијач се спушта по планина и распрснува снег. Фотографирано со Canon EOS-1D X Mark II. © Richard Walch.

Richard го замрзнува движењето и го доловува Sven Kueenle, кој се спушта по падините на Монтафон, Австрија. © Richard Walch.

4. Изберете ја вистинската позиција за фотографирање, а потоа тргнете се од патот.

Избирањето на вистинската локација на планината е подеднакво важно како и избирањето на вистинското осветлување. Нема ништо лошо ако малку експериментирате, но дефинитивно постојат одредени позиции од кои не треба да фотографирате.

„Ако фотографирате нагоре кон планината таа ќе изгледа рамна. Секогаш треба да фотографирате од страна или малку под вашиот субјект“.

Без разлика на позицијата за која ќе се одлучите, погрижете се претерано да не ја режирате акцијата. Оставете спортистот – без разлика дали е скијач, сноубордер, боб-санкач итн. – да го прави своето.

„Најдобро е да избегнувате фотографии со позирање - секогаш треба да бидете набљудувач од страна, а субјектот да гледа во насоката во која скија или борда“.

Секако, понекогаш ќе сакате да снимате и портрети. Но, Richard вели дека не треба да го правите тоа посебно од акцијата.

Кога станува збор за портрети, или ќе снимате портрет од екстремно мала оддалеченост кога разговарате со личноста или ќе бидете незабележливи и ќе документирате што се случува“. Не обидувајте се со други комбинации.“

Скијач се спушта по снежна планина, а сонцето свети во заднината. Фотографирано со Canon. © Richard Walch.

Richard ја фотографира професионалната скијачка Johanna Holzmann, која се спушта по најголемата глечерска скијачка област во Австрија, Штубаер Глечер. Фотографирано со Canon EOS R5. © Richard Walch.

5. Фотографирајте насочени кон сонцето и фрлајте снег.

Обично, треба да се избегнува фотографирањето кога сте насочени кон сонцето. Но, Richard вели дека ова правило постои за да се прекршува.

„Кога сончевата светлина ќе се пробие низ облаците, тоа е најдоброто нешто што може да се случи при фотографирање на планина. Не треба да се плашите да фотографирате кон сонцето - така може да ги снимите најдобрите слики од зимските спортови“.

Сепак, пред да го насочите објективот кон сонцето, ќе треба да се погрижите да не дозволите во сликата да продира премногу светлина.

„Најдобар начин за да спречите прекумерна експозиција во такви услови е рачно да ја поставите брзината на блендата на 1/2000 сек., решетката на f/8 и ISO на 200. Ако фотографирате во автоматски режим, не заборавајте да ја компензирате експозицијата од +1 до +3 чекори, инаку вашите слики ќе бидат премногу темни“.

Ако успеете да ги пронајдете вистинските поставки, ефектот што ќе го постигнете ќе биде неверојатен.

„Сонцето ќе го осветли одзади снегот што прска додека се движи вашиот скијач или сноубордер. Ако успеете да го позиционирате сонцето зад него, тоа ќе биде уште подобро. Објективите што ги користиме сега се многу моќни“.

Richard вели дека има практични начини да се искористи и сонцето. „Ако имате снег при рака, обидете се да фрлите малку во воздух и фотографирајте директно кон сонцето - ќе добиете прекрасен ефект.“

Richard Walch стои и држи фотоапарат од Canon со објектив RF 24-240mm F4-6.3 IS USM додека гледа кон снежно крајбрежје.

Richard патуваше до Арктикот со скромниот Canon EOS RP и компактниот објектив RF 24-240mm F4-6 3 IS USM. Тој вели дека малата тежина на објективот, опсегот на зумирање до 10x и оптичката стабилизација на слика го прават совршен објектив за фотографирање кога патувате со лесен багаж и кога сакате да бидете подготвени за секаква ситуација, како што е и на скијачките патеки.

Слика одблиску од вртливото копче за режими на фотоапарат Canon EOS R7, поставено на рачен режим (M).

При фотографирањето во одблесокот на снежните падини, Richard препорачува да го поставите фотоапаратот на рачен режим (M), кој ви овозможува целосна контрола над сите поставки.

6. Користете ги соодветните поставки за снежните заднини и субјектите што се движат брзо.

Кога фотографирате во снежно опкружување, еден од највпечатливите делови на овие слики се недопрените бели врвови. Но, чистиот бел снег прави и голем одблесок.

„Овој аспект е малку технички. Сензорот на фотоапаратот е калибриран на сива боја. Тој го разбира одблесокот на сивата боја. Затоа, ако сцената е претежно во бела боја, мора да извршите одредени приспособувања“.

За среќа, постојат начини да се долови снегот.

„За снегот да не изгледа сиво во сликите на кои има многу бела боја, почнувам со конкретна комбинација на поставки“. Richard препорачува да го поставите фотоапаратот во режимот M (Рачен), да поставите брзина на блендата од 1/2000 сек., решетка f/8 и ISO на 200.

За уште подобар впечаток, Richard вели дека јакните во живописни бои прекрасно се истакнуваат пред снежната заднина.

Освен што треба да го подготвите вашиот фотоапарат за снежно-белите сцени, треба да го подготвите и за фотографирање брзи случувања по надолнина.

„Целта е да го насочувате автоматскиот фокус, што значи дека треба да почнете да фотографирате веднаш штом го здогледате субјектот. Автоматскиот фокус учи со секој снимен кадар - открива од која насока доаѓа вашиот субјект и со која брзина се движи, а потоа предвидува каде ќе се сними следната слика“.

Скијач се спушта по планина, опкружен со снег. Фотографирано со Canon, © Richard Walch.

Овде, Richard го фотографира членот на Legs of Steel, Bene Meier, кој во слободен стил се спушта по планина во Хејнс, Аљаска, САД. Фотографирано со Canon EOS-1D C. © Richard Walch.

7. Изберете соодветен фотоапарат за претстојната задача.

Richard вели дека многу работи кај фотоапаратите се промениле од времето кога почнувал да фотографира сноубординг за најпрестижните списанија за овој спорт.

„Се сеќавам дека фотографирав во Fleck Glacier, а по првата недела отидов во Vancouver во фотолабораторија за да развијам 20 ролни филм. По три часа, ги добив фотографиите и почнав да плачам. Секоја фотографија беше со премала експозиција“, вели Richard. „Со ролните филм, ако експозицијата ви е погрешна за половина чекор, фотографијата е исто така погрешна“.

Денес, ваквите проблеми во обработката на филмот не постојат благодарение на дигиталното уредување. Сепак, треба да се погрижите да ги понесете вистинскиот фотоапарат и опрема.

„Кога ќе појдете кон скијачките патеки треба да понесете моќен и компактен фотоапарат“, вели Richard. „Ќе ви треба визир бидејќи на планините најчесто е премногу светло за да го обликувате кадарот само преку екранот. Ако сакате да фотографирате динамички спорт, тогаш ви треба фотоапарат со брза стапка на слики - било кој со брзина над 5 слики во секунда“.

Canon EOS R7 и Canon EOS R8 се одлични сопатници на скијачките патеки. И двата се одликуваат со неверојатна брзина на континуирано фотографирање и Dual Pixel CMOS AF II за брзо и прецизно фокусирање. APS-C-сензорот на EOS R7 и сензорот за целосна слика на EOS R8 овозможуваат фотографирање со неверојатно остри детали.

„Едноставно, обидете се“, вели Richard. „Треба да почнете да експериментирате и да го пронајдете вашиот стил. Затоа, не срамете се. Почнете да фотографирате“.

John Marshall

Слични производи

  • Фотоапарати без огледало

    EOS R50

    Снимете ги вашите најдобри содржини со овој фотоапарат без огледало EOS R, од остри фотографии до 4K-видеоснимки и проследување во живо. Сè во еден наменски уред.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R6 Mark II

    Фотографии или видео, акција или портрет - комбинацијата од перформанси и квалитет на слика што ја нуди EOS R6 Mark II ви овозможува да бидете максимално креативни
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R7

    Истражете ја дивината со фотоапарат што нуди неверојатна брзина и квалитет на слика во преносливо APS-C-куќиште дизајнирано за иднината.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R8

    Преминете на фотографии и видеозаписи во формат за целосна слика и остварете ги вашите креативни амбиции.
  • ОБЈЕКТИВИ ОД CANON

    RF 28mm F2.8 STM

    Тенок и лесен објектив во вид на „палачинка“ за фотографирање при патувања и улично фотографирање, со повеќенаменска фокусна должина од 28 mm и брза максимална решетка f/2,8.
  • Објективи RF

    RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM

    Мал, лесен и извонредно широкоаголен објектив со зум и повеќенаменска фокусна должина од 10-18 mm што е идеален за фотографирање при патувања, снимање видеоблогови и пејзажи.
  • Извонредно широкоаголен објектив со зум

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактен и лесен објектив RF со зум од 15-30 mm што е совршен за патувања, но и за фотографирање градски сцени, пејзажи, архитектура и снимање видеоблогови во движење.
  • Објективи RF

    RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM

    Мал и неверојатно лесен објектив со зум од 24-50 mm од серијата RF што може да го користите секој ден за фотографирање патувања, пејзажи и многу повеќе.
  • Објективи RF

    RF 24-240mm F4-6.3 IS USM

    Објектив со зум до 10x и разновидна примена што е наменет за системот EOS R и што нуди огромна флексибилност за еден пренослив објектив.
  • Слични написи