ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ

Подобрете ја уникатната убавина на секое годишно време

Фотографот за патувања Benjamin Hegyi објаснува како да ги снимате и уредувате сликите за да ја прикажете целосната убавина на зимата, пролетта, летото и есента.
Поглед на Дунав кон ридот Гелер во Будимпешта, Унгарија, снимен од висока точка со топла портокалова нијанса.

Секое годишно време им носи богат материјал за работа на фотографите благодарение на уникатната палета на бои, тонови и атмосфера. Осумнаесетгодишниот унгарски фотограф Benjamin Hegyi стана инспиративен авторитет во создавањето сезонска содржина на социјалните медиуми преку споделување на своите експертски уредени и одбрани фотографии од патувања, градски сцени и пејзажи од природата со своите 40.000 посветени следбеници на Instagram.

Ова се неговите најдобри совети за нагласување на атмосферата на секое годишно време.

1.Имајте го предвид крајниот резултат

Поглед на Лаго ди Брајес и Доломитите во позадината во Јужен Тирол, Италија. Во преден план се гледаат дрвени скали и голем број бротчиња.

Во лето, Benjamin обожава да снима пејзажи заплискани со силна дневна светлина наместо во популарниот „златен час“, веднаш по изгревањето или заоѓањето на сонцето. Силната сончева светлина на сликава снимена на Лаго ди Брајес во Јужен Тирол, Италија, создава богати и живописни бои низ целата фотографија, од бродовите во преден план до Доломитите во позадината. Фотографирано со EOS 700D од Canon (којшто е сега заменет со новиот EOS 850D од Canon) и објектив EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM од Canon, со избрани 10 mm, 1/80 сек., f/4,5 и ISO 100. © Benjamin Hegyi

Бротчиња на Лаго ди Брајес во Јужен Тирол, Италија. Сликата е уредувана и засилен е интензитетот на боите.

Benjamin сосем малку ја изменил сликата при уредувањето пред да ја објави на социјалните медиуми бидејќи сметал дека композицијата е одлична, односно дека скалите во преден план го насочуваат окото кон бродовите, а планинскиот венец во позадината го обликува кадарот. Сепак, вели „Сакав да истакнам одредени елементи како бродовите, водата, скалите и планините, па ги засилив боите и го зголемив контрастот на светлината.“ © Benjamin Hegyi

„Кога снимам фотографии од годишните времиња“, вели Benjamin, „секогаш размислувам како ќе ги уредам подоцна, а не само како да ги доловам. За доловувањето конкретен изглед и чувство подеднакво се важни и уредувањето и самото фотографирање. Двете фази се надополнуваат.“

Benjamin ги планира сликите на начин којшто го отсликува неговото доживување на сцената во моментот кога фотографира. „Не обидувајте се да ја доловите реалноста, туку создадете ја сцената којашто сте си ја замислиле“, вели тој. „Сликата станува хибриден спој помеѓу фотографија и уметничка слика. Важно е и да не претерате зашто сликите нема да изгледаат вистински и верни на природата.“

„Би ви препорачал секогаш да снимате во RAW-режим на квалитет бидејќи на овој начин ќе имате најголема слобода при уредувањето на фотографиите“, вели тој. „Фотографирањето во RAW-формат ви овозможува да ги прилагодите атрибутите како баланс на белата боја, светли тонови, темни тонови и приказ на бои. Ова е важно за да се нагласи атмосферата на годишното време.“

Benjamin го користи фотоапаратот што го добил за својот 13-ти роденден, EOS 700D од Canon (којшто е сега заменет со EOS 850D од Canon), и два објективи за зумирање: EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM од Canon, неверојатно широкоаголен објектив којшто е идеален за снимање преубави глетки, и EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM од Canon, којшто нуди многу разновидни можности благодарение на широкиот агол на зумирање. Тој вели дека димензиите на опремата совршено му одговараат бидејќи големината и тежината им се важни на фотографите.

Слична економична опрема со практични димензии е достапна и кај новата генерација на технологија за фотоапарати за целосна слика без огледало EOS R од Canon, вклучувајќи го и EOS RP од Canon, објективот RF 24-105mm F4-7.1 IS STM од Canon и објективот RF 50mm F1.8 STM од Canon. Палетата EF-S објективи можете да ја користите и на фотоапаратите EOS R со помош на адаптер за монтирање EF-EOS R.

2. Размислете за композицијата и осветлувањето

Доломитите во позадина се отсликуваат во мирните води на Лаго ди Кареза во Јужен Тирол, Италија, на светол летен ден.

Сликата е фотографирана на Лаго ди Кареза во Јужен Тирол, Италија, на светол летен ден. Композицијата е одлична, но небото и бледите планини во позадината беа многу посветли во однос на нивниот темен одраз во езерото. Во вакви околности, Benjamin често ја балансира експозицијата со користење на опцијата снимање со HDR или преку групирање на експозициите, при што снима одделни фотографии од различни делови од сцената со добра експозиција, а потоа ги спојува сликите. Снимено со EOS 700D од Canon и објектив EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 10 mm, 1/200 сек., f/5,6 и ISO 100. © Benjamin Hegyi

Поле со лаванда и облачиња на синото небо кои како да се извиваат кон сонцето коешто изгрева зад линија дрва на врвот од ридот.

Пролетна сцена во рурален предел во Унгарија. Benjamin вели дека имал среќа што облаците се наместиле во суптилен лак којшто природно го води окото кон изгрејсонцето, но сепак композицијата е беспрекорна. Полето со лаванда првично било во сенка и релативно темно, но благодарение на динамичкиот опсег на сликата, Benjamin успеал да ја осветли сликата во преден план и да ги засили боите за да ја нагласи јасната пролетна светлина. Снимено со EOS 700D од Canon и објектив EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 10 mm, 1/200 сек., f/4,5 и ISO 100. © Benjamin Hegyi

Иако уредувањето е важен дел од процесот на Benjamin, тој смета дека е важно да се оформат сцените на начин којшто го отсликува годишното време. „Дрво покриено со снег или мраз ја нагласува зимската атмосфера“, вели тој, „Напролет, во преден план доаѓаат шарените цвеќиња. Наесен, можете да се фокусирате на богатиот златен сјај на листовите коишто ја менуваат бојата.“ Внимателно обликуваниот кадар може да ја засили природната атмосфера на годишното време.

„Одредено време во денот е најсоодветно за снимање на одредено годишно време“, додава Benjamin и нагласува дека квалитетот на светлината се менува во зависност од годишното време. „Зиме, препорачливо е да се снима веднаш пред изгрејсонце или веднаш по зајдисонце. Тој момент од самракот е карактеристичен по студената и меланхолична сина нијанса којашто е позната како ‘син час’. За снежна сцена, пак, фотографирајте на дневна светлина за да добиете јасен и светол празничен изглед.“

„При снимањето летни фотографии, многу фотографи за пејзажи претпочитаат да фотографираат на почетокот или на крајот од денот, но јас сакам сонцето да е повисоко на небото“, продолжува. „На овој начин се истакнуваат живописните бои на зелените полиња и летната топлина на сцената.

„Пролетта е прекрасно време за нови почетоци, а ова важи и за мене. Периодот по изгрејсонцето е одличен за снимање расцветани цвеќиња и расцутени дрва, но ќе создадете подеднакво добри, па дури и подобри резултати, ако снимате под силна светлина во текот на денот.“

Наесен, најдобро е да фотографирате за време на ‘златниот час’, веднаш по изгрејсонце или веднаш пред зајдисонце“, вели Benjamin. „Сонцето е многу ниско на небото и создава преубави, топли есенски бои.“

3. Доловете што е можно повеќе детали

Поглед на Дунав кон ридот Гелер во Будимпешта, Унгарија, снимен од висока точка.

Benjamin го фотографирал погледот на Дунав во Будимпешта, Унгарија, на зајдисонце во доцна пролет. Употребата на долгата експозиција му овозможила да долови многу детали, од дрвата во позадината, до градските згради некаде на средината, коишто HDR-изгледот дополнително ги нагласува. Ги засилил и портокаловите бои за да ја нагласи атмосферата соодветна за годишното време од крајната слика којашто можете да ја видите најгоре на оваа страница. Снимено со EOS 700D од Canon и објектив EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 18 mm, 2 сек., f/9 и ISO 100. © Benjamin Hegyi

Бел лебед плива во сино езеро во зима. На брегот на езерото и нагоре кон планините се простира живописно село прекриено со снег.

Снежна сцена во Халштат, Австрија. Покрај слабата светлина и маглата, Benjamin успеал да долови и многу детали од зградите на падината коишто ги истакнал со засилување на контрастот. Ја засилил и сината боја на сликата за да ја долови зимската атмосфера. Снимено со EOS 700D од Canon и објектив EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 18mm, 1/200 сек., f/5,6 и ISO 100. © Benjamin Hegyi

Режимот за пејзажи е достапен на многу фотоапарати од Canon, но Benjamin сака самиот да ги контролира поставките. „Секогаш го користам режимот за рачно снимање бидејќи лесно можам да ја прилагодам брзината на блендата и на решетката за да ја постигнам саканата експозиција.“ Ако снимате со фотоапарат EOS R, функцијата за симулација на експозицијата ви овозможува да видите како ќе се одразат промените во поставките за експозиција врз сликата преку визирот и на самиот екран. Со DSLR, оваа опција е достапна ако го користите екранот на задната страна во режимот за прегледување во живо.

Многу фотоапарати од Canon користат режими за снимање HDR (голем динамички опсег), коишто се одлични за зачувување на деталите во светлите површини и нагласување на сенките. Ова ви овозможува подобро балансирана експозиција за сцените со голем контраст.

„Мојот фотоапарат има режим за контрола на HDR-задно осветлување“, вели Benjamin. За секоја фотографија што ја снимате, фотоапаратот снима три одделни слики со групирани експозиции коишто потоа ги спојува во една HDR-фотографија.“ Ако на вашиот фотоапарат не е достапен HDR-режимот, можете да снимите повеќе фотографии со делумно различни експозиции коишто потоа ќе ги споите во фазата на уредување. Бесплатниот софтвер Digital Photo Professional (DPP) од Canon има вградена HDR-алатка којашто го олеснува овој процес. Користете статив за да го елиминирате движењето на фотоапаратот помеѓу последователните експозиции.

Кога фотографирате ноќе или во услови на слаба осветленост, Benjamin препорачува да користите долга експозиција за да доловите повеќе детали, т.е. „да го доловите дури и она што не може да се види со голо око.“ Поставката со светилка на вашиот фотоапарат ви овозможува да користите експозиција подолга од 30 секунди, но ќе треба да експериментирате за да дознаете со која должина на експозицијата ќе го постигнете саканиот ефект. Погледнете ги резултатите на LCD-екранот и снимете ја одново фотографијата доколку е потребно. Користете статив за да избегнете заматување.

4. Уредете ги фотографиите за да ја истакнете атмосферата на годишното време

Ридови покрај езерото Блед во Словенија завиени во магла на изгрејсонце. Големи лисја висат во преден план на кадарот.

Оваа есенска слика е исполнета со мистична атмосфера и лисја кои жолтеат наспроти магла којашто се крева над езерото Блед во Словенија со првите сончеви зраци. Benjamin вели дека лисјата во преден план коишто го обликуваат кадарот внесуваат длабочина и придонесуваат сликата да го добие типичниот изглед за годишното време. Снимено со EOS 700D од Canon и објектив EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 27 mm, 1/125 сек., f/9 и ISO 100. © Benjamin Hegyi

Ридови покрај езерото Блед во Словенија завиени во магла на изгрејсонце. Лисјата во преден план и далечните ридови се обоени со поизразена жолта нијанса, а водата во езерото со поизразена сина нијанса.

Бидејќи Benjamin смета дека ридовите, а особено лисјата во преден план изгледаат премногу зелени, решава да ги затопли зелените тонови со жолто-портокалова нијанса за да ја долови есенската атмосфера. „Ѝ додадов сина боја на водата и ја осветлив маглата за да ја истакнам“, вели тој. © Benjamin Hegyi

Дури и кога не фотографира во режимот HDR, Benjamin е препознатлив по употребата на јаки бои и посилен контраст којшто е типичен за изгледот што се добива со овој режим. Подеднакво важно при снимањето фотографии од годишните времиња е и прилагодувањето на балансот на белата боја и експозицијата на секоја фотографија со цел да се истакне квалитетот на светлината којашто е соодветна за годишното време.

Почетните прилагодувања може да се направат во бесплатниот софтвер Digital Photo Professional (DPP) од Canon, којшто е предвиден за обработка и уредување на RAW-фотографии од фотоапарати од Canon. Софтверот овозможува избор од стилови на слики со коишто брзо ќе го доловите саканиот изглед и атмосфера на сликите, исто како кога би ги вршеле прилагодувањата на самиот фотоапарат. Меѓу нив е и режимот за пејзажи во којшто се подобрува острината и се засилуваат тонот и заситеноста за да се добијат длабоки и живописни нијанси на сина и зелена боја за небото и лисјата. Сите прилагодувања на RAW-датотеките со опцијата стил на слика може прецизно да се прилагодат, да се отстранат или заменат со друг стил на слика. Достапни се и други стилови за бесплатно преземање, како „Носталгија“, „Јасно“, „Самрак“, „Смарагд“ и „Есенски нијанси“, коишто се идеални за брзо внесување поинаква атмосфера во фотографиите.

Моќните алатки за прилагодување на боите од софтверот DPP нудат многу можности, како на пример менување на нијансите, заситеноста и светлината на одредена палета на бои, како и нагласување на сините тонови на зимските сцени или топлите тонови на летните фотографии. Benjamin често користи слоеви за прилагодување во Adobe Photoshop за да ги постигне истиот ефект. „Кај зимските фотографии, сините тонови ги нагласувам со додавање на празен слој поставен на режим Overlay blending и прекривање на површината со мека сина четка со висока провидност. „Кај есенските фотографии, атмосферата на сцената можете да ја засилите со нанесување жолти и портокалови нијанси на површината.

„За менување на контрастот и светлината, секогаш ги користам слоевите за прилагодување“, вели тој, „бидејќи можам да користам маски за да прилагодам конкретни области во сликата.“ Оваа опција Benjamin ја користи кога е претежно задоволен со сликата, но сепак смета дека треба да се нагласат одредени аспекти за да се долови атмосферата.

5. Претставете се на социјалните медиуми преку вашите фотографии

Магла ги исполнува долините помеѓу планини прекриени со дрвја на изгрејсонце.

Иако на ова патување низ Словенија, Benjamin станал во 4 ч. наутро за да не го пропушти есенското изгрејсонце над планините прекриени со магла, имал впечаток дека сликата не го доловува неговото доживување на сцената. Снимено со EOS 700D од Canon и објектив EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 135 mm, 1/500 сек., f/5,6 и ISO 100. © Benjamin Hegyi

Магла ги исполнува долините помеѓу планини прекриени со дрвја. Контрастот е засилен и додадени се топли нијанси за да се засили есенскиот впечаток.

Benjamin го засилил контрастот за да истакне одредени детали како куќите на ридот коишто се наоѓаат некаде на средината, со што ја нагласил пространоста на сликата, а ги нагласил и есенските бои за да долови верна есенска атмосфера. Вели дека на неговите следбеници на социјалните медиуми им се допаѓа што годишните времиња се претставени со силни и јаки бои. © Benjamin Hegyi

Кога споделувате фотографии на социјалните медиуми, влегувате во конкуренција со милиони други фотографии. Benjamin смета дека е важно да развиете личен стил со којшто ќе се издвоите од мнозинството.

„На почетокот се обидував да го следам стилот на другите фотографи, но мислам дека веќе развив свој уникатен стил“, објаснува. „Така го изградив и присуството на Instagram. Луѓето сакаат слики коишто го отсликуваат она што ги радува за годишното време и како природата околу нив постепено се менува. Кога објавувам содржина поврзана со годишните времиња, луѓето почесто ги пребаруваат моите слики и ги споделуваат со целиот свет.“

„Во моментов, покрај агенциите за фотографирање пејзажи и патувања коишто сакаат да ги користат моите слики, имам и 1 милион следбеници. Мислам дека не е важно да се промовирате себеси, туку фотографиите да ве промовираат вас.“



Напишано од Matthew Richards



Adobe, Lightroom и Photoshop се заштитени трговски марки или трговски марки на Adobe во САД и/или други земји.

Слични производи

Слични статии