Амбасадорот на Canon, Fernando Guerra, се разбира од згради. Дипломирал како архитект во својата татковина Португалија, а неколку години претходно успешно работел во архитектонска фирма во Макао. Иако уживал во работата, не исчезнала неговата љубов кон фотографијата што се родила уште во детството.
Страста за фотографирање градби на Fernando продолжила да расте сѐ додека заедно со својот брат Sergio не започнале со фотографирање архитектура за познати списанија и лични клиенти. Денес, со многу освоени награди зад себе, никогаш не зажалил за одлуката.
Тука Fernando споделува дел од своето знаење, совети и трикови коишто ги научил низ годините.
Напредувајте: како до подобра архитектонска фотографија
На терен: наоѓање на совршената зграда
Архитектонската фотографија не се состои само од фотографирање величествени деловни згради или раскошни цркви. Несомнено е дека од нив можете да снимите извонредни фотографи, но според Fernando, секоја зграда е убава ако доволно се задлабочите, односно ако не се задлабочите.
„Не оптоварувајте се со локацијата“, советува. „Можете да снимите одлични фотографии на ужасни локации. Размислувајте за секоја зграда одделно и што е тоа што ја прави интересна. Не е важно дали фотографирате трошна плевна или скромна куќичка или, пак, раскошен музеј или катедрала. Мислам дека ниедна зграда не е лоша за фотографирање. Важни се светлото и моментот на фотографирање. “
Штом ќе се вљубите во некоја зграда, Fernando препорачува да внесете слоеви во фотографијата. Тоа е техника којашто ја научил од еден од своите најголеми идоли, фотографот на Magnum, Alex Webb, и којашто како што објаснува подолу, им додава дополнителна димензија на фотографиите.
„Неговите фотографии ме импресионираа бидејќи тој користи слој над слој за да внесе повеќе елементи во кадарот“, вели Fernando од Webb. „На пример, можете да доловите луѓе на едната страна, куче на другата, а и пешак со чадор. Неговите фотографии содржат неколку слоја и оддаваат впечаток на реален живот и контекст.
„Како архитект, се обидувам да ги најдам совршените пропорции, материјал, бои и завршна обработка. Како фотограф, повторно се обидувам да го доловам токму тоа, да ја прикажам убавината на нештата“, продолжува Fernando. „Не барам совршена геометрија, туку сакам зградата да изгледа извонредно. Таква порака сакам да испратам.“
Слободна фотографија: ослободување од правилата
Може да се каже дека едно од основните правила во архитектонската фотографија е употребата на статив. Fernando не се согласува.
„Сакам да имам слобода на движење, па затоа избегнувам да користам статив којшто за многумина е основната алатка за фотографирање архитектура“, објаснува. „Претпочитам да се движам и да ја разгледувам зградата од различни агли, поради што фотографирам со фотоапаратот во раце. Откако ќе пристигнам на локацијата, се движам додека не заминам.“
„Покрај тоа, ако не користите статив на место каде што има многу луѓе, можете да снимате без да привлекувате внимание. Во спротивно, луѓето ќе станат љубопитни и ќе гледаат во вас за да видат што правите наместо да се однесуваат природно. Екраните со променлив агол на многу од фотоапаратите од Canon се одлични за оваа намена. Можете да снимате од различни агли, а не се ни забележува дека фотографирате.“
Всушност, Fernando смета дека треба да се следи само едно правило во архитектонската фотографија.
„Вертикалните градби треба да бидат прави, поради што никогаш немојте да го насочувате фотоапаратот нагоре или надолу освен ако не користите објектив со можност за закосување и поместување со којшто можете да ја коригирате перспективата“, објаснува. „Можете да ја коригирате перспективата за време на фазата на уредување во софтверот, но мислам дека нема да изгледа добро. Често се дискутира и за многу други правила, но сметам дека треба да се кршат правилата за да се создаде лично дело коешто ќе отскокнува од останатите. Вертикалите нека ви бидат прави и фотографирајте колку што можете повеќе.“
Кон светлината: избирање на времето за фотографирање
Според Fernando, постои заблуда и дека најдобрата светлина за архитектонска фотографија е рано наутро или доцна попладне, односно периодот што е најчесто познат како „златниот час“.
„Кога фотографирам зграда, сакам да започнам рано наутро и да останам додека не се појават ѕвездите. На некој начин, вака би постапил и фоторепортер. Ја следам светлината околу зградата и одредени аспекти изгледаат подобро во различни делови од денот. Покрај тоа, можете да видите како луѓето ја користат зградата, со што повторно го внесувате елементот на реален живот во фотографиите. Како да снимате ден од животот на зградата. Сакам да доловам многу повеќе отколку самата зграда.“
„Ако светлината е силна, можете да си играте со сенките. Неодамна снимив одлични фотографии од куќа на пладне додека сонцето беше високо на небото. Светлината продираше низ таванските прозорци од кровот и го осветлуваше целиот ентериер на зградата. Изгледаше фантастично. Кога сонцето е пониско, зградата може да изгледа лошо од една страна, а супер од друга. Движете се и експериментирајте. Дури и при сиво и магловито време можете да снимите интересни фотографии со убава мекост. Исто така, не завршувајте со одредена перспектива на фотографирање откако ќе ја снимите зградата од конкретниот агол. Вратете се подоцна во текот на денот и погледнете како се одразила промената во светлината.“
Во торбата: избирање на соодветните објективи
Ако сте почетник, Fernando ви препорачува да користите објектив којшто може да постигне добра рамнотежа помеѓу релативно широко видно поле и мало изобличување на сликата. „Ги обожавам RF 35mm F1.8 Macro IS STM од Canon и RF 50mm F1.8 STM од Canon“, воскликнува. „Мали се и ненаметливи, па можеш да снимаш без да привлекуваш внимание. Квалитетот им е одличен и се релативно евтини. Го користам и EF 24-240mm F4-6.3 IS USM од Canon бидејќи ми нуди многу можности. Во моите архитектонски фотографии не смее да има изобличување, а вградената корекција на сликата кај фотоапаратите од серијата EOS R му овозможува на објективот целосно да го елиминира секое изобличување.“
Друг објектив за почетници којшто е особено погоден за архитектонска фотографија е RF 16mm F2.8 STM од Canon. Покрај тоа што е доста исплатлив, овој примарен објектив со фокусна должина од 16 mm е и широкоаголен, со што ви овозможува да опфатите повеќе содржина во кадарот, како на пример, цел мост. На вљубениците во архитектура ќе им се допаднат и интересните ефекти на линиите и аглите што ги нуди објективот.
Штом ги изберете фотоапаратот и објективот што ви одговараат и стекнете основно познавање од жанрот, Fernando препорачува да продолжите да експериментирате со архитектонската фотографија, почнувајќи од аголот на фотографирање, па сѐ до филтрите за објективот.
„Филтерот со неутрална густина е одличен за долги експозиции дури и при силно светло“, објаснува Fernando. „При фотографирањето архитектура во динамично место, користете долга експозиција за ефективно да ги отстраните луѓето и сообраќајот од кадарот. Филтерот за кружно поларизирање е одличен за отстранување одблесоци од стаклените прозорци. Функционира подеднакво ефективно и кај зградите со сјајна површина. Требаше да фотографирам бетонска зграда којашто беше бојадисана со црвена и прилично сјајна боја. Го завртев филтерот за кружно поларизирање и сјајот се изгуби, а бојата се истакна.“
За Fernando, фотографирањето архитектура не е само работа, туку повик. Инспирацијата ја црпи како од зградите, така и од луѓето.
„И покај сѐ, иако фотографирањето архитектура ми е работа, сепак сметам дека луѓето коишто се внатре или коишто ја користат зградата се најинтересниот елемент“, заклучува. „За мене, суштината на архитектонската фотографија е да се долови животот.“
Подготвени сте да започнете?
Напишано од Matthew Richards
Слични производи
-
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Компактен и лесен примарен објектив од 24 mm што е идеален за фотографирање пејзажи, снимање видеоблогови и ентериери, но и за снимање одлични макро слики. -
EOS R
Фотоапарат без огледало за целосна слика кој отвора нови креативни можности за фотографите и снимателите. -
RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
Компактен и лесен објектив RF со зум од 15-30 mm што е совршен за патувања, но и за фотографирање градски сцени, пејзажи, архитектура и снимање видеоблогови во движење. -
EOS R5
Променете ја вашата перспектива за фотоапаратите без огледало. Беспрекорните перформанси на EOS R5 ќе го подобрат начинот на кој фотографирате и снимате. -
TS-E 17mm f/4L
Објектив од серија L од професионална класа со извонредно широк агол со f/4 за специјалисти кои снимаат архитектура, пејзажи и ентериери. -
TS-E 24mm f/3.5L II
За реалистичен широк приказ со голема длабочина -
RF 24-105mm F4L IS USM
Лесен и разновиден објектив за зумирање од 24-105 mm со f/4 од серијата L со брз и тивок автоматски фокус и 5 чекори за стабилизација на сликата. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Макро објектив f/1,8 од 35 mm со брза решетка за широкоаголна перспектива, кратко растојание на фокусирање и хибридна стабилизација на слика. -
RF 50mm F1.8 STM
Компактен, тивок и лесен примарен RF-објектив од 50 mm, со широка решетка од f/1,8, што е совршен за реализирање на вашата креативна замисла.