УЛИЧНО ФОТОГРАФИРАЊЕ

Фотографирајте на поинаков начин: совети за апстрактно фотографирање

Излезете на улиците за да снимите неверојатни апстрактни слики, недофатливи детали и надреални двојни експозиции со вашиот фотоапарат од Canon.
Canon Camera
Апстрактна слика е слика што, на прв поглед, воопшто не е поврзана со реалниот свет. Создавањето слики што не се толку поврзани со реалноста ни овозможува да изразиме идеја или чувство што не е поврзано со секојдневните предмети и сцени. Често ни кажуваат дека фотографиите треба да бидат остри, со прав хоризонт и во фокус, но со апстрактното фотографирање можеме да ги прекршиме тие правила во секое време. Тоа нам, на фотографите, ни овозможува огромна слобода да се поврземе со гледачите на подлабоко ниво, а притоа да истражуваме прекрасни визуелни елементи и да експериментираме со техники за фотографирање.

Апстрактната тема е тесно поврзана со уличните и документарните фотографии. Уличните опкружувања се полни со детали, геометрија и движења што, со малку вештини за фотографирање, може да се доловат на концептуален начин и да се откријат скриените убавини дури и во најсекојдневните и најпознатите сцени.

Не само што апстрактниот пристап нуди поинаков приказ на познатите знаменитости и споените згради, туку и ни овозможува да пренесеме живописна импресија од нашето урбано опкружување, независно дали станува збор за движења или чувства. Па зошто не го земете фотоапаратот и не прошетате низ градот за да пронајдете нешто апстрактно? Никогаш не се знае што ќе пронајдете.

1. Фотографирајте со заматување

Маж го закосува својот фотоапарат од Canon нагоре и надолу со голема брзина.

Движењето на фотоапаратот горе-долу, во комбинација со должина на експозиција од 1/15 сек., ќе ги претвори секојдневните улични сцени во слики со прекрасно заматување.

Тресењето на фотоапаратот е нешто што фотографите сакаат да го избегнат, но намерното движење за време на експозицијата може да создаде разлеани апстрактни форми од улиците, а претставува и одличен начин за пренесување на чувството за место.

Најважно е да поставите брзина на бленда што е доволно бавна за да се создаде заматување, но доволно брза за да се остави трага од луѓе и форми. Поставете го вашиот фотоапарат во режим за приоритет на решетка (Tv) со брзина на бленда од 1/15 сек. Поставете ја чувствителноста на светлина на вашиот фотоапарат на ISO100 како почетна точка, а потоа прилагодувајте ја според нивото на амбиентална светлина во вашето опкружување сè додека не ја добиете саканата експозиција. Потоа, додека го притиснувате копчето за блендата, направете кратко и остро движење со фотоапаратот. Движењето горе-долу е одлично за сцени во кои има луѓе, бидејќи се задржува формата на телата, но може да се обидете да направите и хоризонтално движење, брза ротација или брзо зумирање.

Во режимот за приоритет на блендата (Tv) може да поставите и автоматско одредување на вредноста на ISO - достапно кај многу фотоапарати - за да можете да се концентрирате само на брзината на блендата.

2. Експозиција за светлите тонови

Слика снимена во тунел, се гледа светлина што паѓа врз ѕид со графити.

Кога снимате апстрактни слики, најдобро е да снимате површини со силна светлина или контрастни бои - ваквиот контраст ќе ви помогне да го видите светот како серија на облици. Снимено со EOS 90D од Canon и објектив EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 39 mm, 1/160 сек., f/8 и ISO100.

LCD-екран и корисник кој ја намалува експозицијата на фотоапаратот за да добие потемна слика.

Активирајте компензација на експозицијата и намалете ја експозицијата за еден или два чекори за да добиете правилна експозиција за светлите тонови во сончевите денови. Имајте предвид дека за да го направите ова треба да користите поставки за автоматска експозиција како приоритет на решетка, приоритет на бленда или автоматско ISO.

Фотографите избегнуваат да фотографираат при директна сончева светлина во текот на денот бидејќи таа создава силен контраст со длабоки сенки. Но, кога станува збор за улично фотографирање, таквиот контраст ќе ви овозможи да ги поедноставите динамичките сцени и да ги претворите во прекрасни апстрактни форми. Кога ја прилагодувате експозицијата за светлите тонови, сенките во вашите слики ќе станат речиси потполно црни и ќе создадат облици без детали.

Најлесниот начин да го направите тоа е да ја активирате функцијата за Компензација на експозицијата. Намалете ја експозицијата за еден или два чекори за да ја затемните сцената со цел сенките да станат длабоки, а деловите од сцената со силна сончева светлина да останат светли.

3. Снимајте двојни експозиции

Двојна експозиција од силуети на згради мапирани една врз друга, од кои едната е свртена обратно.

Во режимот за повеќе експозиции, LCD-екранот на фотоапаратот нуди прегледување во живо на споената слика додека фотографирате, што го олеснува обликувањето на кадарот за втората експозиција за да можете да ја усогласите со првата. Снимено со EOS 90D од Canon и објектив EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 55 mm, 1/160 сек., f/7,1 и ISO100.

Обратно завртен LCD-екран на фотоапарат од Canon што прикажува двојна експозиција од згради што изгледаат закачени на небото.

Ако го завртите фотоапаратот обратно за вториот кадар од двојната експозиција, ќе создадете нереални градски сцени.

Двојните експозиции, кои се популарни уште од 19-от век, ви овозможуваат да преклопите две слики една врз друга за да добиете неверојатни резултати. EOS 90D од Canon и многу други нови фотоапарати нудат наменски режим за повеќе експозиции што ќе ви овозможи да го создавате ефектот додека фотографирате. Треба само да го активирате режимот, да го поставите саканиот број на експозиции и да започнете да фотографирате. Кога е избран режимот за прегледување во живо, екранот ви прикажува како ќе изгледа ефектот додека го снимате вториот кадар (или третиот, или четвртиот - режимот овозможува максимум девет кадри) за да можете да ја прилагодите сликата и да ја добиете најинтересната комбинација.

Кога барате субјекти и сцени за вашите двојни експозиции, имајте предвид дека светлите површини ќе останат исти или ќе се осветлат, но никогаш нема да се затемнат. Тоа значи дека ако фотографирате потемни згради и форми со светла заднина зад нив, како што е сонцето, може да добиете одлични слики.

4. Преклопете повеќе кадри

Црно-бела слика од облакодер со повеќе експозиции.

Кога снимате слики со повеќе кадри може да го изберете режимот „Additive“ или „Average“. „Additive“ ги подредува посветлите површини една врз друга, а „Average“ спречува преголема експозиција на површините. Снимено со EOS 90D од Canon и објектив EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 21 mm, 1/640 сек., f/11 и ISO100.

Повеќеслојна рефлектирана слика од облакодер во Лондон.

Кога спојувате повеќе кадри, обидете се да ја рефлектирате вашата слика како оваа, за да создадете апстрактна слика од силуети на згради. Снимено со EOS 90D од Canon и објектив EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 47 mm, 1/250 сек., f/9 и ISO100.

Зошто да застанете на само две експозиции? Режимот за повеќе експозиции, што е достапен кај фотоапарати како EOS 90D од Canon и EOS RP од Canon, ќе ви овозможи да снимите и споите цела серија кадри во една амбиентална слика. За да добиете привлечна архитектонска слика, изберете да се снимат пет кадри и фотографирајте некоја зграда, а притоа правете мали промени во вашата перспектива или зумот на објективот. Кадрите ќе се преклопуваат додека ги фотографирате, а како резултат ќе добиете прекрасен ефект со повеќе експозиции.

5. Издвојувајте детали

Едно од најголемите задоволства во уличното фотографирање е огромниот избор на интересните детали што нè опкружуваат, почнувајќи од апстрактни архитектонски линии до разнобојни знаци, текстури, типографија и рефлектирани прикази. Најдобрите апстрактни фотографии најчесто имаат едноставни композиции. Ако се фокусирате на еден или два детали и изоставите сè останато, тогаш може да создадете прекрасни фотографии што укажуваат на поширокото опкружување околу нив. Ваквите слики може да послужат и како прекрасни уметнички дела за на ѕид, па зошто не ги отпечатите тие што ви се омилени?

6. Играјте со сенките

Скали во длабока сенка, се гледа само мал дел од секоја скала.

Со малку креативно размислување, сенките од скалите може да создадат впечатлива апстрактна слика. Снимено со EOS 90D од Canon и објектив EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 21 mm, 1/250 сек., f/10 и ISO250.

Црно-бела слика од бетонска зграда, снимена од ниска перспектива за да се добијат геометриски форми со сенка.

Снимањето сенки и силуети е едноставен начин за да ги направите вашите слики поапстрактни. Снимено со EOS 90D од Canon и објектив EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM од Canon со избрани 31 mm, 1/250 сек., f/8 и ISO100.

Кога сонцето е ниско на небото, сенките на улиците се подолги, па затоа ова е одлично време да фотографирате апстрактни форми на сенки. Барајте сенки што паѓаат врз интересни аголни форми низ целата улица, а опфатете ги и сенките на луѓето и зградите. Обидете се да ја прилагодите експозицијата за светлите тонови, како што е опишано во совет 2, за да ја поедноставите сликата и да ги претворите темните површини во црни површини.

Апстрактното фотографирање нуди слобода каква што ретко кој друг жанр може да понуди и претставува одличен начин да ги пробате креативните контроли и поставките на фотоапаратот без да бидете ограничени со стандардните правила за фотографирање. Не постојат точни или погрешни решенија, само неограничени можности за прекрасни апстрактни фотографии.

Напишано од James Paterson

Слични производи

Слични статии