ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ

Доловување моменти со долга експозиција: совети од победникот на Redline Challenge

Piotr Skrzypiec, победникот на Redline Challenge 2021 во категоријата „светлина во темнината“, објаснува како да снимате подинамички пејзажи со вметнување прекрасни траги од светлина.
Траги од светлина од автомобили во темнина што минуваат по мост. Густа магла како облак ги обвива потпорите на мостот и земјата под него.

Туристички водич преку ден, фотограф за слики со траги од светлина преку ноќ - Piotr Skrzypiec го користи неговото знаење за прекрасни локации и техники за долга експозиција за да создаде неверојатни фотографии од пејзажи во Словенија и надвор од неа. Затоа не сме изненадени дека беше прогласен за победник на свечениот Redline Challenge на Canon.

Целта на натпреварот во фотографирање беше да ги тестира вештините на аматерските фотографи на темата „светлина во темнината“. Три од сликите на Piotr влегоа во конечниот потесен избор на судиите, а неговата амбиентална фотографија од вијадукт прекриен со магла беше избрана како победник.

Piotr употребил долга експозиција за да ги претвори острите фарови на возилата што се движеле во заоблени ленти во боја. Долга експозиција значи фотографирање со мали брзини на блендата, почнувајќи од неколку секунди па сè до неколку часа, што резултира со заматување на предметите во движење. За оваа техника не е потребен специјален фотоапарат или објектив, а резултатите може да изгледаат неверојатно. Освен за заматување на движењата, долгите експозиции се одлични и за максимално искористување на светлината што навлегува во фотоапаратот со цел намалување на вредноста на ISO, што резултира со поголем квалитет на слика.

Тука, Piotr ги разгледува локациите кај што ги снимил своите слики и ви нуди совети како да снимате слични фотографии со траги од светлина.

1. Не фотографирајте во темнина

Траги од светлина во темнина, врз крив пат на рид со снежна шума што води кон група бели згради со сиви покриви.

Piotr вели дека снимањето фотографии со траги од светлина е многу едноставно. „Ви треба само стандардна опрема за фотографирање, статив и добра локација“ - вели тој. „Снимањето ваков вид на фотографии не е сложено, а резултатите што ќе се прикажат на вашиот LCD-скеан секогаш ќе изгледаат фантастично. Понекогаш не треба ни да ги уредувате ваквите фотографии бидејќи изгледаат одлично такви какви што се“. Снимено со EOS 5D Mark IV од Canon и објектив EF 16-35mm f/2.8L USM од Canon (сега е заменет со новиот EF 16-35mm f/2.8L III USM од Canon) со избрани 18 mm, 25 сек., f/11 и ISO1000. © Piotr Skrzypiec

Самракот е многу подобар период за снимање фотографии со траги од светлина отколку во текот на ноќта, бидејќи небото е темно, но содржи доволно боја за да добиете поинтересни резултати. Ако небото е само црно, тогаш фотографиите ќе изгледаат како да се „празни“, па затоа фотографирајте додека сè уште има амбиентална светлина за да може да доловите згради, ридови и други делови од сцената. „Најважни се оние 20 минути на крајот од „синиот час““ - вели Piotr. „Штом изминат тие минути, сенките ќе станат премногу темни, а светлата премногу светли за да се добие балансирана слика“.

2. Направете истражување

Траги од светлина врз пат во форма на срце, со златни и црвени светилки од предната и задната светлосна сигнализација на автомобилите

Сообраќајот е неопходна состојка, но бидете подготвени да ангажирате возила. „Кога станува збор за автопат, возилата поминуваат редовно. Но, тоа не важеше за овој пат во форма на срце. Кога го фотографирав овој пат во 2014 година, чекав два часа и се молев да помине некој автомобил. Затоа, за оваа фотосесија, ја замолив мојата сопруга да го вози нашиот автомобил по патот!“ Снимено со EOS 5D Mark IV од Canon и објектив EF 24-105mm f/4L IS USM од Canon (сега е заменет со новиот EF 24-105mm f/4L IS II USM од Canon) со избрани 50 mm, 30 сек., f/8 и ISO800. © Piotr Skrzypiec

Можеби звучи очигледно, но уверете се дека патот што сте го избрале ќе биде видлив во периодот од годината кога сакате да го фотографирате. Некои сцени можеби изгледаат одлично во текот на зимата, но на лето може да има дрвја што ќе го блокираат најдобриот поглед.

„Секогаш е добро да најдете повисоко место од каде што ќе фотографирате и од каде што патот ќе се гледа јасно“ - предложува Piotr. „Пред неколку години, се вратив на оваа локација во средината на летото. И покрај тоа што можеше да се долови формата на патот во вид на срце во темнина благодарение на трагите од светлина, патот не се гледаше целосно поради лозјето. Оттогаш се направени многу подобрувања. Има нова платформа за фотографи која нуди доволно простор за поставување најмалку 10 стативи. Исто така, лозјето што беше во преден план е скратено за да може подобро да се гледа прекрасната форма на патот“.

3. Испланирајте го кадарот

Траги од светлина врз крив планински пат изложен на вечерна светлина, јасно се гледа во далечина.

Безбедноста е приоритет кога станува збор за фотографирање покрај некој пат во темнина. „Ставете добро видлив елек и запалете факел за да бидете сигурни дека другите можат да ве видат“ - вели Piotr. „Ниту една слика не вреди доволно за да се повредите, па затоа позиционирајте го стативот на безбедно место, особено ако фотографирате од мост или друго повисоко место“. Снимено со EOS 5D Mark IV од Canon и објектив EF 16-35mm f/2.8L USM од Canon со избрани 24 mm, 562 сек., f/9 и ISO200.

И покрај тоа што ќе фотографирате додека се стемнува, поставете ја опремата во текот на денот за да имате повеќе време да го обликувате кадарот на вашата слика. „Ако сакате да снимите добра слика, тогаш мора да размислите како ќе ја исполните заднината и предниот план на сликата“ - советува Piotr.

„Добра идеја би било да ги замислите трагите од светлина како линија што ќе го насочи вниманието на публиката од предниот план кон заднината. Најдобар случај за ова е да бидете доволно среќни за да пронајдете пат во форма на Ѕ што ќе минува низ сцената и ќе води кон некоја црква или планина или, пак, некоја друга подеднакво забележлива фокусна точка“.

4. Сликите треба да бидат остри

Младо момче користи фотоапарат од Canon поставен на статив, фотографира лозје од висока перспектива.

Piotr беше заедно со својот син Jurek на фотографирањето на фармата на Dreisiebner, каде што му објасни колку е важно да се користи стабилен статив. Без доволно искуство, рачното фотографирање со помала брзина на блендата може да предизвика заматување на сликите. Користењето тајмер од две секунди, што го практикува Piotr, ќе спречи тресење на фотоапаратот при притиснување на копчето за блендата, но може да користите и уред за далечинско активирање на блендата како што се безжичниот далечински управувач RC-6 од Canon, далечинскиот управувач RS-60E3 од Canon, безжичниот далечински управувач BR-E1 од Canon, а може да ја користите и апликацијата Canon Camera Connect.

За да бидете сигурни дека стационарните делови на вашата слика ќе бидат остри во конечната слика, треба да го прицврстите фотоапаратот во соодветна положба со тоа што ќе го поставите на статив и не треба да го допирате за време на експозицијата. „Јас користам тајмер од две секунди на мојот фотоапарат“ - открива Piotr. „Го проверувам кадарот, го притискам копчето и по две секунди започнува експозицијата“.

Палетата на фотоапарати без огледало и DSLR-фотоапарати од Canon нудат функција за тајмер. Piotr ја користи и функцијата за заклучување на огледалото кога фотографира со DSLR-фотоапарати што ја имаат оваа функција. Штом ја активирате, функцијата го заклучува огледалото и го одложува почетокот на експозицијата, со што се намалува веројатноста за појава на вибрации во внатрешноста на фотоапаратот што може да ја намалат острината на сликата. „Со фотоапаратите без огледало нема да имате ваков проблем“ - вели Piotr, „бидејќи тие немаат огледало!“

5. Фотографирајте подолго

Слика одблиску од траги од светлина врз пат во форма на срце, со зграда направена од црвени цигли и јасен приказ на околното лозје.

„За овој пат во форма на срце ви треба експозиција од најмалку 30 секунди“ - вели Piotr. „Потребни се 30 секунди за да поминете низ целата должина на патот со автомобил, претпоставувајќи дека не сте возач на Формула 1! Ако сакате да снимите сопствени фотографии со траги од светлина, измерете колку време му е потребно на возилото да ја помине целата должина на патот и поставете го тоа време како брзина на блендата. Потоа прилагодувајте ја решетката и вредноста на ISO сè додека не добиете соодветно ниво на светлина. Снимено со EOS 5D Mark IV од Canon и објектив EF 24-105mm f/4L IS USM од Canon со избрани 88 mm, 30 сек., f/9 и ISO1000. © Piotr Skrzypiec

Можноста за контролирање на должината на експозицијата е неопходна. Сите фотоапарати EOS - почнувајќи од EOS 4000D од Canon па сè до EOS 5D Mark IV од Canon - овозможуваат снимање со експозиција што може да трае до 30 секунди. Режимот за приоритет на блендата (Tv) ви овозможува да поставите прецизно време на експозиција (брзина на блендата), а фотоапаратот автоматски ќе ја прилагоди решетката. Потоа може да поставите вредност за ISO што ќе одговара за сцената.

Фотографирањето во речен (M) режим ви нуди контрола врз решетката за да добиете совршено ниво на острина. За уште поголемо прилагодување на поставките, фотоапаратите за целосна слика без огледало од Canon, како што е EOS RP од Canon, нудат и режим за флексибилни вредности (Fv). Тоа е всушност потполно автоматски режим што ви овозможува контрола врз брзината на блендата, решетката и/или ISO во секој момент.

За експозиции подолги од 30 секунди треба да го користите режимот за сијалица. Некои фотоапарати EOS имаат опција „B“ на вртливото копче за режим, но кај некои модели треба да изберете рачен режим и да изберете 30 секунди за брзина на блендата.

6. Поставете ја експозицијата

Иако е очигледно дека ви треба релативно долга бленда за да ги претворите светлата на автомобилите во долги траги од светлина што ќе се протегаат низ сликата, прецизната должина може да биде различна. Piotr објаснува: „Сè зависи од видот на патот и густината на сообраќајот. За автопатите вообичаено не треба експозиција од 30 секунди бидејќи има многу автомобили и многу траги од светлина. Но, има помирни места за кои ќе мора да користите многу долга експозиција.

„Секогаш се трудам да користам решетка од f/8 или f/11. Во повеќето случаи не е добро да избирате поширока бленда од f/8, бидејќи некои делови од сликата може да ја изгубат острината. Ако мора да ја зголемите вредноста за ISO, најдобро е да не надминувате повеќе од ISO800. Ако сликата има малку шум, тоа може да го коригирате кога ќе ја уредувате сликата. Кај најновите фотоапарати, како што е EOS R5 од Canon со која ја освоив мојата награда, вредноста ISO800 не предизвикува проблеми и не се создава шум во сликите“. EOS R5 има опсег за ISO од 100-51.200, што значи дека ISO800 е релативно мала чувствителност што нуди одличен квалитет на слика при слаба осветленост.

7. Изберете соодветна опрема

Траги од светлина на двонасочен автопат, црвени на едната страна и бело-златни на другата страна, што минуваат покрај голи зимски дрвја во подножје на планина со снежен врв, навечер.

Проблем што често се јавува се прекини во трагите од светлина, а тоа се должи на автомобилите кои запреле или не ја изминале целата должина на патот. „Ова може да се поправи со користење подолга експозиција“ - вели Piotr. „Ако 30 секунди не се доволни, тогаш изберете го режимот на сијалица и користете далечински управувач за да ја држите блендата отворена сè додека треба“. Снимено со EOS 5D Mark IV од Canon и објектив EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM од Canon со избрани 100 mm, 30 сек., f/10 и ISO100. © Piotr Skrzypiec

Нема потреба да користите професионален објектив од серија L за да снимате професионални слики со траги од светлина. Компактните и лесни објективи, како што се RF 24-105mm F4-7.1 IS STM или RF 35mm F1.8 Macro IS STM од Canon, се лесни за носење, а создаваат остри и детални слики.

„Во повеќето случаи ќе користите многу мала решетка за да добиете остри слики, па затоа нема да ви треба објектив со брза максимална решетка како f/1,8 или f/2,8“ - вели Piotr. „Јас секогаш користам објективи со зум бидејќи тие ми нудат повеќе опции за обликување на кадарот од сцената, но изборот на објектив навистина не е толку важен како некои други фактори, како користење статив и обемот на сообраќајот. Сликата треба да биде остра, тоа е сè!“

Тоа е сè што треба да знаете. Фотографирањето траги од светлина е одличен начин да научите како се контролира експозицијата и како да доловите нешто што не е видливо за голото око користејќи фотографии. Исто така, за овој процес не е потребна скапа опрема, а наградите можат да бидат извонредни - само прашајте го Piotr!

Посетете го нашиот центар за Redline Challenge за да ги видите сликите што влегоа во потесниот избор и да прочитате повеќе совети од професионалците.

Напишано од Marcus Hawkins

Слични производи

Слични статии

  • ТЕХНИКИ ЗА ОСВЕТЛУВАЊЕ

    Боење со светлината при фотографирањето

    Обликувајте впечатливи слики со светлосни извори и долга експозиција.

  • ОСНОВИ ЗА ФОТОГРАФИРАЊЕ

    Фотографирајте далечински

    Откријте ги придобивките од далечинското фотографирање за секаков вид на фотографирање.

  • ЦРНО-БЕЛО ФОТОГРАФИРАЊЕ

    Фотографирање со долга експозиција во црно-бел формат

    Дознајте како Stephen McNally снима волшебни црно-бели фотографии со долга експозиција.

  • ФОТОГРАФИРАЊЕ ДВИЖЕЊА

    Доловување движење со фотографии

    Научете како да снимите движење и како да внесете чувство на движење во вашите слики.