ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ

Најдобри објективи од основна класа за фотографирање пејзажи

Од широките, пространи пејзажи до одблизу доловените сценски детали, постојат достапни примарни објективи или објективи за зумирање што ќе одговараат на секоја ситуација за фотографирање пејзажи.
Дрвено пристаниште врз езеро опкружено со планини. Облаците се рефлектираат во површината на езерото.

Глетките од пространи пејзажи може да бидат навистина прекрасни. Сепак, често се чини дека нешто се губи во преодот помеѓу тоа што окото го гледа и тоа што фотоапаратот го доловува. Постојат две главни причини за тоа. Прво, човечкиот вид има хоризонтален агол на гледање од приближно 210°. Наспроти тоа, стандарден објектив за зумирање од 24-105 mm на фотоапарат за целосна слика нуди агол од најмногу 74°. Второ, очите природно гледаат 3D-приказ на пејзажот, додека фотографиите се дводимензионални.

Добрата вест е тоа што, со правилниот избор на објектив и техника на фотографирање, лесно може да компензирате за овие проблеми. Уште подобро, Canon нуди палета на примарни објективи и објективи за зумирање по поволни цени што нудат одлични перформанси и квалитет на слика. Да погледнеме како фотоапаратот влијае врз вашиот избор на објектив.

APS-C-формат наспроти формат за целосна слика за фотографирање пејзажи

Панорамски приказ на град на сончев ден. Во преден план и во заднината може да се видат неколку големи врвови на кули.

Одредени фотоапарати од системот EOS R, како што е EOS R7 од Canon и EOS R10, се одликуваат со режим за панорамски снимки, кој создава „споени“ панорамски слики во самиот фотоапарат. На EOS R7, оваа функција дополнително се подобрува со функцијата за автоматско нивелирање, кое ја користи вградената стабилизација на слика во куќиштето на фотоапаратот (IBIS) за автоматски да ги нивелира хоризонтите. Снимено со EOS R10 од Canon и објектив RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM од Canon со избрани 45 mm, 1/500 сек., f/7,1 и ISO100.

Фотоапаратот што го користите за фотографирање пејзажи ќе влијае врз вашиот избор на објектив, така што прво ќе ги разгледаме разликите помеѓу фотоапаратите за целосна слика и фотоапаратите APS-C за фотографирање пејзажи. За секој конкретен број на мегапиксели, фотоапаратите за целосна слика имаат поголеми „електронски кола за откривање бои“ што се изедначуваат со поединечни пиксели. Кај фотоапаратите за целосна слика како EOS RP од Canon и EOS R6 од Canon, може да очекувате поголем динамички опсег за задржување на деталите во осветлените површини и во темните сенки. Дополнителен бонус е намалувањето на шумот на сликата, заедно со поголемо задржување на фините детали во случај да имате потреба да го зголемите параметарот за ISO во услови на слабо осветлување.

APS-C-фотоапаратите како EOS R10 од Canon имаат фактор на отсекување од 1,6x кој нуди поголема длабочина на поле за секоја „ефективна“ наспроти реална фокусна должина. Тоа може да биде корисно за фотографирање пејзажи со подеднаква острина во преден план и во заднината. Добар совет за проширување на длабочината на поле со кој било фотоапарат е да се фокусирате на точка на длабочина од околу една третина од пејзажот што го опфаќате во кадарот. Апликацијата Canon Photo Companion нуди калкулатор на длабочина на поле и хиперфокусно растојание што може да ви помогне да бидете сигурни дека поголем дел од вашиот кадар ќе биде остар.

Прекрасен залив снимен при слаба осветленост. Сликата е осветлена од сјајот на хоризонтот, а кадарот го обликуваат силуетите на дрвјата.

Класичните широкоаголни објективи како малиот, но моќен RF 16mm F2.8 STM од Canon, кој тежи само 165 g, се идеални за јасни, извонредно широки снимки од пејзажи. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 16mm F2.8 STM од Canon со избрани 20 сек., f/11 и ISO 200.

Снимени нагоре кон крошните, тесните стебла на дрвјата го водат окото кон зелените лисја во горниот дел.

Широкоаголните објективи ви овозможуваат да доловите широки и прекрасни сцени, но не ви треба широко видно поле за секоја фотографија. Понекогаш треба да се снима од спуштен агол за да се долови како пејзажот се шири нагоре и да се понуди интересна перспектива на сцената. Снимено со EOS RP од Canon и објектив RF 24-240mm F4-6.3 IS USM од Canon со избрани 24 mm, 1/40 сек., f/16 и ISO800.

Кој вид на објектив е најдобар за фотографирање пејзажи?

За класичните пространи пејзажи што доловуваат широка снимка на погледот, живописни неба и одрази во езера, ќе ви треба широкоаголен објектив кој ќе ви овозможи да опфатите повеќе во кадарот за да создадете поинтересни и привлечни фотографии.

Меѓутоа, широкоаголните објективи не се единствениот избор за фотографирање пејзажи. Понекогаш се исплати да бидете селективни и да ја обликувате вашата композиција околу релативно мала област. Стандардниот зум како што е RF 24-105mm F4-7.1 IS STM од Canon може да ви понуди сѐ што ви е потребно во овие ситуации. На пократкиот крај од неговиот многу разновиден опсег на зумирање, сѐ уште ќе може да опфатите голем дел од пејзажот.

Може да биде тешко да направите избор помеѓу објектив за зумирање или примарен објектив за фотографирање пејзажи. И двата имаат многу да понудат. При фотографирањето пејзажи, погледот може да ви го блокираат разни предмети како што се ѕидови, огради, ридови, реки и езера, а непристапниот терен може да ви го попречи движењето. Можноста за надминување на неповолната позиција на фотографирање со едноставно завртување на прстенот за зумирање може да биде неверојатно корисна.

Меѓутоа, како и во повеќето случаи, „објектив за зумирање или примарен објектив“ не е еднострана одлука. Голем број професионални фотографи на пејзажи претпочитаат да фотографираат со примарни објективи. Фиксната фокусна должина може навистина да ви помогне да се фокусирате на композицијата и да се движите наоколу за да се позиционирате на совршеното место во кое елементите во преден план, во средината и во заднината најдобро меѓусебно се вклопуваат. Почестото менување на позицијата ви нуди и дополнителна предност - откривање нови агли за фотографирање и различни начини за нивно снимање.

Фотографија од пејзаж снимена одозгора на која е прикажан прекрасен залив, опкружен со зелени лисја и тиркизно сина вода.

Благодарение на компактниот и лесен објектив како што е RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon, ќе може да пешачите или да се искачувате до области што во спротивно би ви биле недостапни и да откривате уште повеќе неверојатни можности - како што е оваа слика од плажа. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon со избрани 24 mm, 1/200 сек., f/11 и ISO100.

Големината и тежината се важни при изборот на објектив за пејзажи. Сите опции во овој водич имаат неверојатно компактен и лесен дизајн. Може да го минете денот во фотографирање пејзажи, а со себе да понесете куќиште на фотоапарат и само еден или два вакви објективи во мала торба, без тие да ви тежат.

Уште една причина за малата тежина е и тоа што нема да ви треба статив, кој често се смета за неопходен дел во стандардното фотографирање пејзажи. Повеќето наши препознатливи објективи се одликуваат со многу ефикасна оптичка стабилизација на слика, чии перформанси дополнително ги подобрува комбинацијата со вградениот систем на стабилизација на слика во фотоапаратите како EOS R6 од Canon. Ќе може да фотографирате рачно дури и во „синиот час“ при самрак, а сѐ уште да снимате јасни фотографии.

Најдобар објектив од основна класа за фотографирање пејзажи: RF 24-105mm F4-7.1 IS STM од Canon

Пејзаж од мал град изграден на едната страна на рид. Во заднина се гледаат морето и небото, двете во живописна сина боја.

Благодарение на големиот опсег на зумирање во мали димензии, RF 24-105mm F4-7.1 IS STM од Canon се одликува со оптичка стабилизација на сликата со 5 чекори и прстен за фокус/контрола, на кој може да му доделите повеќе функции, како што е компензација на експозицијата, кога сте во режим на автоматско фокусирање. Снимено со EOS RP од Canon и објектив RF 24-105mm F4-7.1 IS STM од Canon со избрани 105 mm, 1/320 сек., f/11 и ISO100.

Мала цвеќарница на шпанска улица. Надвор од цвеќарницата се изложени повеќе букети.

Фотографирањето со поширокиот крај на опсегот на зумирање на RF 24-105mm F4-7.1 IS STM од Canon ви овозможува да ги доловите сите детали во овој живописен градски пејзаж, кога не е можно да се оддалечите поназад. Снимено со EOS RP од Canon и објектив RF 24-105mm F4-7.1 IS STM од Canon со избрани 26 mm, 1/125 сек., f/6,3 и ISO100.

Од неверојатни пејзажи до најситни детали и сѐ измеѓу, повеќенаменските опции како RF 24-105mm F4-7.1 IS STM од Canon ќе ви овозможат да ја доловите целата приказна. Тој нуди широкоаголен потенцијал при најкратката фокусна должина. При стандардни фокусни должини од приближно 35-50 mm, ќе добиете многу природна перспектива што ви овозможува добар преглед на просторот, растојанието и врската помеѓу предниот дел и заднината на сликата. Кон подолгиот крај на опсегот на зумирање, телефото фокусните должини имаат ефект на компресија на перспективата, со што прават предниот дел и заднината на сликата да изгледаат доближено. Тоа е обратно од ефектот што се добива со широкоаголен објектив и може да понуди интересна и алтернативна верзија на креативното фотографирање пејзажи.

Најдобар објектив од основна класа за фотографирање пејзажи: RF 16mm F2.8 STM од Canon

Бранови удираат на брегот додека сонцето заоѓа во заднината. Светлината создава ефект на светлосен прстен околу сонцето, кое се наоѓа во средината на силуетата на крајбрежјето.

Огромниот агол на гледање на RF 16mm F2.8 STM од Canon предизвикува воодушевување веднаш штом го приближите окото до визирот на фотоапаратот и буквално може да ја промени вашата перспектива при фотографирањето пејзажи. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 16mm F2.8 STM од Canon со избрани 1/400 сек., f/11 и ISO 200.

Бротче на мирна водена површина, осветлено од сјајот на зајдисонцето во заднина. Крајбрежјето во преден план го насочува погледот на гледачот околу кадарот протегајќи се во далечината.

Патеките, реките, редиците на дрвја и другите објекти што се протегаат од преден план во заднина, како што е силуетата на крајбрежјето на оваа слика, го насочуваат погледот на гледачот низ сликата. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 16mm F2.8 STM од Canon со избрани 1/200 сек., f/11 и ISO200.

Избирањето на извонредно широкиот објектив RF 16mm F2.8 STM од Canon ви овозможува целосно нов поглед на пејзажите, бидејќи снимањето при 16 mm го зголемува аголот на гледање од 84° на малку повеќе од 108°, што во практика претставува огромна разлика.

Проширениот агол на гледање е извонредно корисен за фотографирање пејзажи, а корекцијата во самиот фотоапарат нуди резултати без изобличување. Тој нуди и корисна ефективна фокусна должина од 25,6 mm кога се користи со фотоапаратот од APS-C-формат EOS R10 од Canon.

Широкоаголните објективи може да доловуваат пространи пејзажи, но тие исто така премногу го нагласуваат ефектот на перспективата, така што сѐ што не се наоѓа во преден план изгледа како брзо да исчезнува во далечината. За да се постигне 3D-изглед во широкоаголните слики од пејзажи, најчесто најдобро е да се изберат интересни објекти во преден план што ќе го водат окото на гледачот низ кадарот.

Најразновиден широкоаголен објектив за зумирање за пејзажи: RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon

Долга експозиција од осветлени водни лилјани и цветови, снимени со исклучена стабилизација на слика на објективот, поради што светлата изгледаат заматено.

Објективот RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon се одликува со стабилизација на слика со 5,5 чекори за рачно фотографирање. Оваа снимка во услови на слаба осветленост е снимена со исклучена стабилизација на сликата. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon со избрани 15 mm, 1/5 сек., f/8 и ISO400.

Долга експозиција од осветлени водни лилјани и цветови, снимени со вклучена стабилизација на слика на објективот, поради што светлата изгледаат остро.

Можете јасно да ја видите разликата во острината на сликата кога е вклучена оптичката стабилизација на слика. Стабилизацијата на слика на објективот работи во комбинација со вградената стабилизација на слика во EOS R6 за да ги подобри резултатите уште повеќе. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon со избрани 15 mm, 1/5 сек., f/8 и ISO400.

Нема подобра опција од широкоаголен објектив за зумирање како што е RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon кога станува збор за разновидноста за фотоапарати без огледало за целосна слика. За разлика од многу други широкоаголни објективи за зумирање, овој објектив е неверојатно компактен и лесен, со тежина од само 390 g, а нуди совршен опсег на фокусни должини за фотографирање пејзажи. Освен што ви овозможува извонредно широк максимален агол на гледање, тој се одликува и со макро функција со зголемување од 0,52x за снимање слики одблиску и стабилизација на слика со 5,5 чекори што овозможува јасни рачно снимени фотографии дури и при услови на слаба осветленост.

За DSLR-фотоапаратите од APS-C-формат, објективот EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM од Canon е исто така одличен избор, а ако немате искуство со фотоапаратите без огледало, сепак можете да го користите овој објектив со фотоапаратите како што е EOS R10 од Canon преку адаптер за монтирање објективи EF-EOS R од Canon.

Примарни објективи за креативно фотографирање пејзажи: RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon и RF 35mm F1.8 MACRO IS STM од Canon

Поле од бели цвеќиња со жолти цветови што растат во дивината. Во далечината може да се видат планини и езеро.

Од широкоаголни снимки до екстремно приближени ситни детали во пејзажот, RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon може да се справи со сѐ и нуди неверојатна разновидност за примарен објектив. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon со избрани 1/125 сек., f/11 и ISO100.

Слика одблиску од повеќе бели цвеќиња со жолти цветови што растат во дивината. Цвеќињата во преден план се во фокус, додека тие во заднината се заматени.

Објективот RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon нуди макро зголемување од 0,5x при најмало фокусно растојание (14 cm), репродуцирајќи ги малите предмети со половина од реалната големина во сензорот за слика, додека стабилизацијата на слика со 5 чекори го намалува ризикот од тресење на фотоапаратот. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon со избрани 1/1000 сек., f/4 и ISO100.

RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon ги комбинира корисниот агол на гледање и брзата решетка од f/1,8. Тоа ви овозможува да ги задржите поголемите брзини на блендата дури и при слаба осветленост ако сакате да го доловите движењето на лисјата и другите елементи во пејзажот што се движат пред налетите на ветрот.

Брзата решетка може добро да се комбинира и со навистина краткото минимално фокусно растојание и со тоа да понуди мала длабочина на поле. Тоа може да биде одлично за фотографирање мали објекти во пејзажот и нивно изолирање пред заматена заднина, притоа задржувајќи ги сите прекрасни бои на природата во сцената.

За поумерен агол на гледање со истите поволности, одличен избор е RF 35mm F1.8 MACRO IS STM од Canon. Благодарение на целосно природната перспектива што ја нуди при фотографирањето пејзажи, тој е особено погоден за рачно фотографирање на екстремно мала оддалеченост, кога може да го искористите факторот на зголемување од 0,5x на објективот. Брзата решетка од f/1,8 ви нуди и мала длабочина на поле што може да ја користите при снимање одблиску за ефективно да ја заматите заднината.

Спектакуларната убавина и впечатливост на прекрасните пејзажи може многу да му понудат на секој фотограф. Со соодветните фотоапарати и објективи од Canon, ќе може да ги доловите во сета нивна убавина.

Напишано од Matthew Richards

Слични производи

  • Широкоаголен објектив

    Canon RF 16mm F2.8 STM

    Компактен, достапен и извонредно широкоаголен објектив за целосна слика со фокусна должина од 16 mm што е наменет за серијата EOS R и дизајниран за видеоблогери и креатори на креативни содржини.
  • Широкоаголен примарен објектив

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM од Canon

    Компактен и лесен примарен објектив од 24 mm што е идеален за фотографирање пејзажи, снимање видеоблогови и ентериери, но и за снимање одлични макро слики.
  • Извонредно широкоаголен објектив со зум

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM од Canon

    Компактен и лесен објектив RF со зум од 15-30 mm што е совршен за патувања, но и за фотографирање градски сцени, пејзажи, архитектура и снимање видеоблогови во движење.
  • Објективи RF

    RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    Идеален објектив за секојдневна употреба за фотоапарати за целосна слика без огледало наменет за ентузијасти. Практичниот објектив RF 24-105mm F4-7.1 IS STM е лесен, компактен и подготвен да го однесе вашето фотографирање на повисоко ниво.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R6

    Без разлика што фотографирате и како фотографирате, EOS R6 ќе ви овозможи да бидете креативни на начини што никогаш досега не сте знаеле дека постојат.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R10

    Преземете ги следните чекори во фотографирањето и снимањето со фотоапаратот без огледало EOS R што е дизајниран со сензор со големина APS-C.
  • Слични статии

  • Фотографка стои на карпи во плитка вода и фотографира езеро опкружено со планини.

    ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ

    Предизвик за фотографирање со објектив за пејзажи

    Професионалната фотографка Verity Milligan го споделува своето искуство во фотографирањето креативни пејзажи со два лесни објективи.

  • Пејзаж со големо дрво на кос рид, наспроти виолетово небо.

    ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ

    Најдобри совети за пејзажи

    Дознајте техники за фотографирање што ќе ви помогнат да снимате подобри пејзажи.

  • Фотограф за пејзажи гледа низ визирот на EOS RP од Canon за да сними фотографија од пространи полиња.

    ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ

    Како рачно да снимате пејзажи

    Дознајте како да снимате прекрасни пејзажи без статив.

  • Слика од мочурлив пејзаж со две верзии од неа, на левата страна е необработената верзија, а на десната страна е обработената црно-бела верзија.

    ОСНОВИ НА УРЕДУВАЊЕ

    Како да ги уредите сликите со пејзажи пред да ги отпечатите

    Техники за уредување што ќе ги претворат вашите пејзажи во уметнички дела.