ФОТОГРАФИРАЊЕ ДИВИ ЖИВОТНИ

Како да снимате извонредни фотографии од животот во дивината со вашиот фотоапарат од Canon

Десет иновативни совети и техники со кои ќе ги однесете вашите фотографии од животот во дивината на ново ниво.
Црвена верверичка гледа директно кон фотоапаратот додека трча низ килим од суви лисја и паднати ливчиња од цветови.

Непредвидливите животни што се движат брзо и неочекувано може да бидат едни од најтешките субјекти за фотографирање.

Но, вистинското знаење ќе ви го олесни снимањето фотографии со кои ќе се гордеете. Слично на фотографирањето спорт, соодветната подготовка, пронаоѓањето на вистинската позиција, познавањето на вистинската опрема што ви е потребна (и како да ја користите) и очекувањето на неочекуваното се клучни нешта што треба да ги земете предвид при фотографирањето на животот во дивината.

Ова се нашите најдобри 10 совети за снимање одлични фотографии од животот во дивината.

1. Запознајте се со вашиот субјект

Ибериски рис стои на карпа и гледа директно во фотографот во Националниот парк Andujar во Шпанија.

Може да ви биде од корист да научите како се движат животните во дивината и како се однесуваат, за да може да го утврдите најдобриот начин да ги фотографирате. Снимено со EOS R7 од Canon и објектив EF 300mm f/2.8L IS II USM од Canon со избрани 1/1600 сек., f/2,8 и ISO1250. © Dani Connor

Познавањето на живеалиштето и однесувањето на животните што ги фотографирате е од клучно значење и може да ви заштеди многу време на терен. Ако знаете во кој период од годината одредени видови животни се активни, може подобро да го планирате фотографирањето. Одличните слики од животот во дивината ретко кога се снимени без знаење и организација.

2. Со вежбање до совршенство

Лебед со раширени крила се издигнува од водата.

За фотографирање диви животни потребно е трпение и вежбање, но чекањето на совршениот момент може да ви овозможи извонредни резултати. Снимено со EOS R5 од Canon и објектив RF 600 mm F4L USM од Canon со избрани 1/1600 сек., f/4 и ISO 800.

Попусто е да се наоѓате на вистинското место во вистинското време ако не можете да го доловите тоа што е пред вас. За снимањето моменти што траат дел од секундата, потребно е вежбање. Ако снимате плашливи животни, ќе треба да експериментирате додека да увидите што најмногу ви одговара.

Може да поставите садови со храна за птици во градината и да ги фотографирате низ прозорецот или од импровизирано скривалиште и да користите објектив за зумирање со телефото опсег, какви што се RF 24-240mm F4-6.3 IS USM од Canon или RF 100-400mm F5.6-8 IS USM од Canon. Објективот за зумирање ви овозможува да ја приспособите фокусната должина, на пример опсегот од 400 mm на RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, што значи дека може да ги зумирате дури и најмалите суштества без да ги вознемирувате.

Или, пак, може да го понесете фотоапаратот во локалниот парк или прибежиште за животни и да се обидете подобро да го разберете однесувањето на животните. Колку повеќе го обучите вашето око и го намалите времето за реакција, толку подобро ќе го фотографирате животот во дивината.

3. Доближете се

Слика одблиску од црвеното око на кафеава птица со пердуви која стои на гранка.

Најчесто најдобро е да се фокусирате на очите на животното, бидејќи тие се точката во која природно се насочува вниманието на гледачот. Снимено со EOS R7 од Canon, објектив EF 300mm f/2.8L IS II USM од Canon и додаток за продолжување EF 1,4x III од Canon преку адаптерот за монтирање објективи со контролен прстен EF-EOS R со избрани 1/400 сек., f/4 и ISO320. © Dani Connor

Најдобрите слики од животот во дивината ги прикажуваат случувањата одблиску. Физичкото доближување до дивите животни најчесто предизвикува промени во однесувањето или полошо - тие бегаат од страв. Користењето долг објектив е клучно за создавањето слики што детално го прикажуваат дејството, а може да ја отсечете финалната слика за да се приближите уште повеќе.

Автоматскиот фокус со опција за следење животни кај EOS R7 од Canon и EOS R6 од Canon за целосна слика може да препознава кучиња, мачки и птици, а притоа го открива телото, лицето или очите на субјектот, што значи дека може да снимате исклучително остри слики од животни во движење.

4. Изберете соодветен објектив

Црвена верверица сместена на гранка на високо дрво.

Долгиот телефото објектив е клучен за фотографирање диви животни, при што е потребно да одржите соодветно растојание. Снимено со EOS R5 од Canon со објектив EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM од Canon со избрани 200 mm, 1/320 сек., f/4 и ISO 5000. © Robert Marc Lehmann

Кога станува збор за објективи, внимателното одбирање се исплати. RF 100-400mm F5.6-8 IS USM има моќен опсег на зумирање што овозможува разновидна примена. За да добиете уште поголем телефото опсег на фотоапаратите за целосна слика без огледало, како што е EOS RP од Canon, ви ги препорачуваме примарните објективи RF 600mm F11 IS STM и RF 800mm F11 IS STM од Canon.

Ако имате фотоапарат со APS-C-сензор, како што е EOS R7 од Canon, а сакате да почнете скромно во однос на системот и буџетот, тогаш ви го препорачуваме RF-S 18-150MM F3.5-6.3 IS STM.

Бидејќи сензорот кај фотоапаратите од APS-C-формат е помал од сензорот кај фотоапаратите за целосна слика, тој не ја снима целосната ширина на сликата што би ја создал истиот објектив прикачен на фотоапарат за целосна слика - постои „фактор на отсекување“ од приближно 1,6x што создава ист ефект како и зумирање на сцената, а субјектот е толку пати поголем во кадарот. На пример, прикачете го објективот RF 100-400mm F5.6-8 IS USM на EOS R7 од Canon и искористете ги придобивките што ги нуди „ефикасната фокусна должина“ од 160-640 mm.

За да ја пронајдете ефикасната фокусна должина на објективот на вашиот фотоапарат, искористете ја бесплатната апликација Canon Photo Companion и нејзиниот калкулатор на ефикасна фокусна должина.

5. Одржете ја стабилноста

Младенче од лисица стои на издигнување со мов.

Во многу сценарија за фотографирање диви животни, нема да имате време да поставите статив. Стабилизацијата на слика ќе ви биде од голема помош и ќе ви овозможи постојано остри рачно направени фотографии, дури и со долги телефото или макро објективи.

Тресењето на фотоапаратот го попречува снимањето остри слики кога користите телефото објективи.

Најголемиот дел од телефото објективите од Canon се одликуваат со многу ефикасна оптичка стабилизација на слика за да се спречи тоа и вообичаено нудат 3 чекори до 5 чекори за промена на вредностите за експозицијата. Тоа може да направи огромна разлика во рачното фотографирање диви животни, каде што големите брзини на блендата може да бидат непрактични во сите услови освен под директна сончева светлина. Стабилизацијата на слика со 5 чекори со која се одликува RF 600 mm F11 IS STM од Canon треба да обезбеди постојано остри слики за 1/20 од секундата, наместо за 1/640.

Користете ја стабилизацијата на слика за телефото и макро фотографирање, особено ако фотографирате рачно. Меѓутоа, ако фотоапаратот е поставен на статив, подобро е да ја исклучите стабилизацијата на сликата.

6. Задржете го фокусот

Граблива птица лета на небото.

Ако успеете да се притаите и да не ги исплашите птиците и другите чувствителни суштества, може да вежбате различни техники на фотографирање за да ги усовршите вашите вештини. Снимено со EOS R5 од Canon и објектив RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM од Canon, со избрани 451 mm, 1/8000 сек., f/6,3 и ISO 4000. © Robert Marc Lehmann

При фотографирањето диви животни, важно е субјектот да биде остар во соодветната област. Палетата на фотоапарати без огледало EOS R од Canon имаат многу ефикасен систем Dual Pixel AF што овозможува брз автоматски фокус со откривање на фаза во самиот сензор за слика и го покрива поголемиот дел од кадарот на сликата. Dual Pixel AF се користи и во најновите EOS DSLR-фотоапарати и е достапен при снимање во режимот за прегледување во живо.

Обидете се да го задржите фокусот на најважниот дел од субјектот, најчесто на очите. EOS R7 и EOS R6 од Canon имаат режим за автоматско фокусирање со следење очи на животни, кој автоматски ги бара очите во сцената и ги фокусира. Режимот за автоматско фокусирање AI Servo постојано ги следи дивите животни во движење, дури и ако се движат многу брзо, со што обезбедува остри слики. Обидете се да снимите серија фотографии во најбрзиот режим за придвижување на фотоапаратот за да ги зголемите шансите да го доловите клучниот момент.

7. Брзината е важна

Зебра трча низ поле.

За да дознаете повеќе за доловувањето движења во вашите фотографии, погледнете ги нашите најдобри совети за фотографирање движења.

За најдобро доловување на животот во дивината во неговото најдобро светло, клучно е да ја поставите соодветната брзина на блендата. Логичниот чекор при снимање слики со динамички движења е да се зголеми брзината на блендата. Меѓутоа, можеби ќе сакате да оставите малку заматеност со пониска брзина на блендата, на пример на врвовите на крилата на птиците, за да додадете чувство на движење.

Кога подобро ќе се запознаете со вашата опрема, можеби ќе сакате да ја намалите брзината на блендата уште повеќе, можеби дури и до 1/10 сек., па дури и да употребите техника на поместување за уште повеќе да го зголемите чувството на движење.

Општото правило е дека ви е потребна брзина на блендата што е во најмал случај идентична со реципрочната фокусна должина на објективите за целосна слика. Значи, ако користите објектив од 600 mm како што е RF 600 mm F11 IS STM од Canon, би ви требала брзина на блендата од најмалку 1/600 од секундата кога IS е исклучена - на повеќето фотоапарати оваа вредност е 1/640.

8. Размислете за осветлувањето: извлечете максимум од задното осветлување

Елен стои во висока трева.

„Златниот час“ е соодветно именуван. Сонцето е ниско на небото во првиот час пред зајдисонцето и дава златна топлина на квалитетот на осветлувањето. Снимено со EOS RP од Canon и објектив RF 100-400mm F5.6-8 IS USM од Canon со избрани 373 mm, 1/1250 сек., f/8 и ISO1250. © Ben Hall

Може да ги подобрите вашите фотографии така што ќе ги изберете вистинските услови на осветлување за да ги фотографирате субјектите. Земајќи ги предвид обрасците на однесување на животните, обидете се да го искористите сонцето рано наутро или доцна попладне за да добиете топла жолта светлина, која создава богати бои и длабоки сенки.

9. Контролирање на длабочината на полето

Елен ја покажува главата над тепих од трева, која изгледа заматено.

Иако телефото објективите можеби немаат „брза“ ознака на решетката, сепак може да ги користите за да ја заматите заднината на фотографиите, бидејќи долгата фокусна должина може да создаде впечаток на прилично мала длабочина на поле, дури и со релативно тесна решетка. Ова се должи на можноста на телефото објективите да ја компресираат оддалеченоста, со што ги носат заматените, дефокусирани заднини поблиску до субјектот. Снимено со EOS RP од Canon и објектив RF 100-400mm F5.6-8 IS USM од Canon со избрани 400 mm, 1/60 сек., f/8 и ISO1250. © Ben Hall

Овој совет е многу важен. При стандардното фотографирање, често се користи режимот на фотографирање со приоритет на решетка (означен со AV на вртливото копче на фотоапаратот). Кога станува збор за макро објективите, поради малото работно растојание, решетката е затворена до f/16, f/22 или повеќе за максимално да се зголеми длабочината на полето и да се фокусира целата фотографија.

Може да ги подобрите вашите фотографии од животот во дивината така што ќе користите дефокусирање, со што субјектот ќе стане фокусна точка на вашата фотографија. Меѓутоа, можеби е подобро да не ја заматување заднината ако сакате да ги доловите дивите животни во нивната природна средина.

Поголема фокусна должина може да резултира со посилно заматување на заднината. Ова е причината поради која објективите со телефото зум може да се користат за изолирање на субјектот и претворање на заднината во заматена површина без детали. Затоа, ако сакате да добиете посилно дефокусирање, оддалечете се неколку чекори и зумирајте во поголема фокусна должина.

10. Снимки од извонредно мала оддалеченост

Кафеав пајак-скокач стои на гранка.

Макро фотографирањето живи субјекти може да биде тешко, затоа ќе ви биде потребна соодветната опрема и многу трпение за да снимите навистина неверојатни фотографии. Снимено со EOS 90D од Canon и објектив EF-S 60 mm f/2.8 Macro USM од Canon со избрани 1/250 сек., f/8 и ISO 500. © Pierre Anquet

Запознавањето со сцената и поставувањето на вашиот субјект во неговата природна средина може да придонесат за снимање извонредна фотографија од животот во дивината. За тоа ќе ви биде потребен широкоаголен објектив. За помалите субјекти, како што се птиците, па дури и инсектите, снимањето фотографии од извонредно мала оддалеченост може да биде поефективно како конечна слика, за вашиот субјект да не се изгуби во широкиот кадар. За тоа ќе ви биде потребен наменски макро објектив. Иако RF 100-400mm F5.6-8 IS USM од Canon не е макро објектив, може да го користите бидејќи нуди зголемување од 0,41x и фокусирање одблиску за да создаде слики што се многу слични на макро снимките.

Тековните макро објективи од Canon се одликуваат со „хибриден стабилизатор на слика“, кој врши корекции на промените во x-y оските, како и на повообичаените аголни вибрации. Тоа им овозможува одлични перформанси при рачното фотографирање од извонредно мала оддалеченост. Објективите RF 35mm F1.8 IS MACRO STM и RF 85mm F2 MACRO IS STM од Canon се одлични примарни објективи и нудат зголемување од 0,5x за макро фотографирање при најмала фокусна должина.

Убавината на макро објективите е тоа што ви овозможуваат снимање фотографии што прикажуваат нешто што е поголемо од вообичаено прикажаното на екраните или во отпечатените материјали. Може да ги прикажете малите инсекти како спектакуларни чудовишта со огромни очи или да ги доловите и најситните детали што човечкото око најчесто не ги забележува.

Ако ви треба вистинскиот објектив за фотографирање диви животни, погледнете го нашиот целосен водич.


Напишано од Matthew Richards

Слични производи

Слични статии

  • ФОТОГРАФИРАЊЕ ДИВИ ЖИВОТНИ

    Најдобри објективи за диви животни

    Снимајте прекрасни слики од диви животни и птици со овие примарни објективи и објективи со зум.

  • Леопард кој одмара во сенка.

    ФОТОГРАФИРАЊЕ ДИВИ ЖИВОТНИ

    Од добитници на награди до професионалци

    Двајца добитници на наградата Young Wildlife Photographer of the Year и какво значење имаше раниот успех за нив.

  • Поделена слика што го прикажува EOS R6 од Canon на голема карпа со мов и EOS R7 од Canon, исто така на карпа.

    ТЕХНОЛОГИЈА

    Објаснување за APS-C-формат наспроти формат за целосна слика

    Која е разликата помеѓу APS-C-фотоапаратите и фотоапаратите за целосна слика и кој е правилниот избор за вас?

  • Слика одблиску од кафеав пајак-скокач.

    МАКРО ФОТОГРАФИРАЊЕ

    Откријте го светот на инсектите

    Откријте ги тајните животи на малите суштества со советите на Pierre Anquet.