ТЕХНОЛОГИЈА

DSLR-фотоапарати наспроти фотоапарати без огледало: кои се подобри?

Со најголемата палета на фотоапарати без огледало досега, дали е време да преминете на фотоапарат без огледало? Ги споредуваме разликите помеѓу DSLR-фотоапаратите и фотоапаратите без огледало за да ви помогнеме да одлучите.
LCD-екранот на EOS R10 од Canon прикажан од зад рамото на фотографот, се гледа снимањето на две фламенко танчарки.

Бидејќи системот EOS R вклучува опции за APS-C и за целосна слика, сега постои голем избор на фотоапарати без огледало што им нудат нови предности на професионалците и аматерите. Без разлика дали сакате да извршите надградба од постар фотоапарат или да преминете од компактен фотоапарат на фотоапарат со заменливи објективи, што е подобро, фотоапарат без огледало или традиционален DSLR-фотоапарат?

За да ви помогнеме да изберете, ќе ги разгледаме разликите помеѓу DSLR-фотоапаратите и фотоапаратите без огледало, со експертски совети од постариот специјалист за производи на Canon Europe, Mike Burnhill.

Техничка илустрација на фотоапарат EOS 80D од Canon на која е прикажан механизмот со огледало.

Терминот DSLR значи дигитален фотоапарат со вграден објектив. Терминот го опфаќа и огледалото што ја рефлектира светлината во системот на визирот. Огледалото мора да се помести за светлината да стигне до сензорот зад него, за што е потребен прилично крупен механизам, кој ја зголемува големината и тежината на фотоапаратот, а создава и инженерски проблеми со оптиката.

Фотоапарат EOS R7 од Canon на карпа. На него не е прикачен објектив, така што сензорот во внатрешноста е видлив.

Кај фотоапаратите без огледало како EOS R7 од Canon, нема механизам со огледало, туку директна линија од објективот до сензорот. Приказот што го гледате во електронскиот визир (EVF) е проекција на сликата од сензорот - што значи дека, за разлика од оптичкиот визир во DSLR-фотоапаратите, тој може да ви прикаже преглед на ефектот на вашите поставки за фотографирање. Како што вели Mike Burnhill од Canon Europe, „EVF на фотоапаратите без огледало ви овозможува да ја видите експозицијата на сликите уште пред да ги снимите.“

DSLR-фотоапарати наспроти фотоапарати без огледало: големина на куќиштето и тежина

„Една од клучните работи за DSLR-фотоапаратите е тоа што имаат огледало или пентапризма што го насочува светлото до визирот,“ објаснува Mike, „но таа мора да има простор да се помести за да овозможи светлото да стигне до сензорот. Со нејзиното елиминирање се намалува големината и тежината на фотоапаратот, особено ако ги споредите EOS R7 и EOS R10 со слични DSLR-модели како што се EOS 7D Mark II од Canon или EOS 90D.“

Креаторот на содржини за животен стил Diana Millos го користеше EOS R10 за да ја фотографира културата и архитектурата на Андалузија. Таа коментира: „EOS R10 речиси ви изгледа како играчка кога доаѓате од фотоапарат што е многу потежок, каков што е фотоапаратот EOS 80D што го користам јас. Ми се допаѓа тоа што е мал и лесен, но сепак подеднакво моќен.“

Маж држи фотоапарат од Canon завртен надолу.

DSLR-фотоапаратите како што е EOS 7D Mark II од Canon нудат висококвалитетни слики, но во поголемо куќиште во кое е сместено механизмот со огледалото.

Жена во жолт фустан и шапка за сонце држи фотоапарат пред едното око.

Фотоапаратите без огледало како EOS R10 од Canon подеднакво нудат квалитет и моќни функции во полесно пренослив и полесен дизајн.

Приклучоци за објективи: дали фотоапаратите без огледало се подобри од DSLR-фотоапаратите?

EF-приклучокот што се користи во DSLR-фотоапаратите од Canon беше претставен во 1987 година, така што се работи за исклучително докажан систем. Постојат стотици компатибилни објективи, така што постои EF-објектив за речиси секоја фокусна должина, како и палета на покомпактни и најчесто и подостапни објективи EF-S за EOS DSLR-фотоапаратите со APS-C-сензори.

Меѓутоа, RF-приклучокот што се користи во фотоапаратите од системот EOS R воведе многу иновации. „RF-приклучокот е дизајниран гледајќи кон иднината,“ објаснува Mike, „како што е зголемување на брзината на комуникација помеѓу фотоапаратот и објективот и додавање дополнителни контакти што ќе поддржуваат повеќе функции.“ Меѓу нив се и многу побрзите перформанси за автоматско фокусирање, дигиталното оптимизирање на објективите во реално време и подобрените контроли како што се прилагодливите прстени за контрола на објективите RF.

Наместо постојано да мора да го заобиколуваат огледалото на DSLR-фотоапаратите помеѓу приклучокот и сензорот, дизајнерите на објективи може да ги приближат RF-објективите поблиску до самиот сензор и да ги подобрат оптичките перформанси. Тоа доведе до создавање побрзи, посветли објективи со исклучителен квалитет, како и револуционерни објективи како што е RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE, кој овозможува снимање слики за виртуелна реалност од 180° на компатибилните фотоапарати за целосна слика.

Илустрација од RF-приклучокот на фотоапарат EOS R3 од Canon.

Во срцето на фотоапаратите без огледало од системот EOS R од Canon е иновативниот RF-приклучок, кој се одликува со широк отвор, фокусирање со пократко придвижување наназад и извонредно брза комуникација помеѓу објективот и куќиштето.

Објективи и компатибилност: дали може да користите објективи за DSLR-фотоапарат на фотоапарат без огледало?

Ако веќе имате EF или EF-S-објективи, можете едноставно да ги користите со фотоапаратите од системот EOS R, без загуби во квалитетот или функционалноста, благодарение на адаптерите за монтирање EF-EOS R. Тоа ви овозможува и да комбинирате конкретни објективи од двата формати (особено ако имате омилен или специјален објектив што сè уште не е достапен во верзија со RF-приклучок) и да го добиете најдоброто од двата света. Постои дури и адаптер за монтирање со прстен за контрола на објективот и адаптер со можност за користење внатрешни филтри за ND или поларизација, што овозможува поголема разновидност на вашите објективи EF во споредба со истите објективи при користење со DSLR-фотоапарат.

Сепак, важно е да спомнеме дека не е можно да се користат објективи RF со DSLR-фотоапарат. Затоа, ако ви е потребен конкретен објектив RF, ќе треба да изберете фотоапарат без огледало од системот EOS R.

Три објективи за зумирање наредени еден до друг на справа за вежбање.

Претставувањето на APS-C-фотоапаратите од системот EOS R, меѓу кои и моделите EOS R7 и EOS R10 ги направи фотоапаратите без огледало од системот EOS R подостапни за фотографите од кога било досега. „Понудата на RF-приклучок за нова група корисници им овозможува пристап до новата генерација објективи што ги развиваме специјално за овој приклучок - објективи што не беше можно да се користат со DSLR-фотоапаратите,“ вели Mike. Благодарение на факторот на отсекување на APS-C-сензорите, објективите за целосна слика како оние што се прикажани овде испорачуваат 1,6x поголем опсег на APS-C-фотоапаратите.

Оптички наспроти електронски визири: кои се подобри?

DSLR-фотоапаратите имаат оптички визири, кои некои фотографи ги претпочитаат бидејќи овозможуваат директно поврзување со сцената. Во минатото, електронските визири (EVF) што се користеа во фотоапаратите без огледало имаа недостатоци како што е доцнењето, но тие постојано се подобруваат - најновите фотоапарати од системот EOS R имаат електронски визири со висока стапка на освежување до 120 fps, што значи речиси нема видливо доцнење - а тие имаат и свои предности.

Конкретно, ако користите фотоапарат од системот EOS R, функцијата за симулација на експозицијата ви овозможува да ја прегледате сликата по применувањето на поставките за експозиција, стил на слика и другите поставки, како во визирот, така и на LCD-екранот на задната страна. На DSLR-фотоапаратите, функцијата за симулација на експозицијата работи кога го користите екранот на задната страна во режим за прегледување во живо, но не и во визирот. Со помош на EVF, може да составувате композиции и да фокусирате при услови на слаба осветленост, во кои е премногу темно за човечкото око да може да види нешто преку оптичкиот визир. Кога снимате видеоснимки, електронскиот визир во фотоапаратите од системот EOS R го нуди истиот приказ за помош при рачно фокусирање како и професионалните камери Cinema EOS од Canon.

Фотографот на диви животни Dani Connor, која го користеше EOS R7 на патување во потрага по загрозениот ибериски рис, открила дека работата со електронски визир целосно го трансформирала начинот на кој фотографира.

„Со визирите на DSLR-фотоапаратите, најчесто е полесно да снимите пробна фотографија и да ја проверите на екранот на задната страна пред да решите кои поставки да ги промените,“ вели таа. „Но, кај фотоапаратите без огледало, многу е корисно кога го гледам ефектот на промената на поставките без да треба да го тргнам окото од визирот.

„Ако треба брзо да реагирам кога фотографирам диви животни или ако светлината постојано се менува, можам брзо да ги приспособам ISO-вредностите или брзината на блендата и можам да видам како ќе изгледа фотографијата.“

Техничка илустрација на електронски визир.

Електронскиот визир (EVF) во фотоапаратите без огледало користи компактна верзија на екран со висока резолуција со истата технологија како и LCD-екранот на задниот дел од фотоапаратот. Една предност на овој пристап е тоа што ви овозможува да го видите она што го гледа фотоапаратот, дури и во услови кога е премногу темно за голото око да види нешто.

Техничка илустрација што го прикажува патот на светлината во DSLR-фотоапаратите која се рефлектира од огледалото во пентапризмата, а потоа во визирот.

Огледалото во DSLR-фотоапаратите го рефлектира светлото до оптичкиот визир преку пентапризма, за сликата да биде со правилна ориентација. Предноста овде е што сè се случува истовремено. „Со електронските визир, секогаш ќе има некакво мало доцнење,“ вели Mike. „Визирите на DSLR-фотоапаратите функционираат со брзина на светлината - не можете да бидете побрзи од тоа.“

Квалитет на сликата: дали фотоапаратите без огледало снимаат подобри фотографии?

„Фотографирањето со двата системи не е многу различно кога станува збор за квалитетот на конечната слика, но разликата е во начинот на кој се доаѓа до неа,“ вели Mike.

„На пример, со RF-приклучокот, една од предностите од комуникацијата со голема брзина помеѓу фотоапаратот и објективот е што кога имате оптички проблеми како што се распрснување или аберација, може да извршите нивна корекција во самиот фотоапарат во реално време. Оваа моментална обработка значи дека на одреден начин навистина добивате подобар квалитет на слика од новите фотоапарати.“

Во одредени ситуации, пак, фотоапаратите без огледало како што е EOS R7, кој се одликува со континуирано фотографирање со брзина до 15 fps при користење на механичката бленда и 30 fps при користење на електронската бленда со целосно автоматско фокусирање со следење, поверојатно ќе долови доследно поупотребливи слики од EOS 7D Mark II или EOS 90D, кои се одликуваат со максимална брзина на континуирано фотографирање од 10 fps.

Граблива птица седи на гранка, а во заднината се гледа синото небо и врвовите на дрвата.

Најновите модели на фотоапарати без огледало како што е EOS R7 нудат напредни функции за креаторите на содржини како што се видеоснимките со резолуција 4K 60p со паметно следење на субјектите - функција што не е достапна во DSLR-фотоапаратите како EOS 7D Mark II или EOS 90D.

Автоматско фокусирање: фотоапарати без огледало наспроти DSLR-фотоапарати

Фотоапаратите без огледало од системот EOS R, меѓу кои EOS R5, EOS R6, EOS R7 и EOS R10 го користат најновиот систем за автоматски фокус Dual Pixel CMOS AF II од Canon, во кој сите пиксели во сензорот се користат и за фокусирање и за доловување слики, споредено со специфичното фокусирање на сензорот за откривање на фаза базирано на точка преку визирот на фотоапаратите како што се EOS 7D Mark II и EOS 90D.

Една од големите предности на овие фотоапарати без огледало е можноста за избор на AF-точка каде било во кадарот. „Тоа е невозможно со DSLR-фотоапаратите,“ објаснува Mike, „а ги овозможува и функциите како следење лица, следење очи и следење животни со кои се одликуваат овие фотоапарати. На пример, може да го доловите окото на птица во лет и да го следите низ кадарот - повторно, тоа не е возможно со DSLR-фотоапаратите.

„Земајќи го тоа предвид, одредени DSLR-фотоапарати имаат посебен чип за фокусирање, така што иако во целина системот за автоматско фокусирање може да биде ограничен во споредба со поновите фотоапарати без огледало, во одредени ситуации тој може да биде и побрз, благодарение на посебниот чип за AF.“

Екран на EOS R7 од Canon на кој е прикажана точка за автоматско фокусирање врз окото на граблива птица на гранка.

Брзата електронска бленда и автоматското фокусирање со следење очи на животни со кои се одликуваат најновите фотоапарати без огледало како што се EOS R7 и EOS R10 се идеални за сите видови фотографи. „За фотограф на диви животни, многу е интересно да може да се следи окото на животното,“ вели специјалистот за диви животни Dani Connor. „Тоа ми отвори многу нови можности што не ми беа достапни како корисник на DSLR-фотоапарат.“

Механичка бленда наспроти електронска бленда

Одредени DSLR-фотоапарати - од кои се издвојуваат EOS 90D и EOS-1D X Mark III - покрај механичките бленди имаат и електронски, но најчесто DSLR-фотоапаратите имаат механички бленди. Од друга страна, сите фотоапарати без огледало од системот EOS R од Canon ги имаат и двата видови бленди.

Со електронската бленда, механичката бленда е блокирана во отворена положба, така што сензорот за слика всушност се чита електронски. Најголемата предност од таквиот пристап е што фотографирањето може да биде потполно бесшумно - не само потивко, со придушен или намален звук на блендата како кога ќе ја изберете опцијата S („меко“ фотографирање) што е достапна на одредени фотоапарати, туку потполно бесшумно. Тоа може да се покаже како непроценливо кога фотографирате недоверливи диви животни, заспани бебиња или тивките делови од свадбите, на пример.*

Електронските бленди нудат и побрзо континуирано фотографирање. „Со механичките бленди,“ вели Mike, „најголемата можна брзина кај DSLR-фотоапаратите беше 16 fps [слики во секунда] на EOS-1D X Mark III, врвен професионален фотоапарат. Благодарение на електронската бленда, EOS R10 ви нуди можност за брзина до 23 fps за само дел од таа цена, додека EOS R7 може да фотографира со брзина од 30 fps, што е идентична брзина со EOS R3, уште еден професионален фотоапарат, но за само третина од неговата цена.“

Сепак, феноменот наречен „вртење на блендата“ може да биде проблематичен кога фотографирате брзи дејства со електронската бленда - објектите што брзо се движат како што е замавот на палка за голф или пропелер што се врти може да се придвижат додека кадарот да биде прочитан, поради што во конечната слика може да изгледаат изобличено. Феноменот е во голем степен намален во последните модели на фотоапарати без огледало, но сепак за фотографирање брзи дејства се препорачува да се користи механичка бленда.

Фотографирањето со електронска бленда во одредени видови вештачко осветлување, особено флуоресцентното осветлување, може да бидат проблематични ако осветлувањето не е усогласено со блендата. Од слични причини, користењето блиц со електронска бленда може да доведе до нееднаква експозиција низ кадарот.

Црно-бела фотографија одблиску од дете што концентрирано гледа надолу.

Семејниот фотограф Helen Bartlett смета дека е од непроценлива вредност што ја има на располагање опцијата за потполно бесшумно фотографирање на нејзините фотоапарати од системот EOS R. Бидејќи звукот на блендата не им го одвлекува вниманието на нејзините млади субјекти и не ги буди ако се заспани, таа може да ги сними во поприродни ситуации. Снимено со EOS R5 од Canon и објектив RF 50mm F1.2L USM од Canon со избрани 1/1000 сек., f/1,2 и ISO100. © Helen Bartlett

Траење на батеријата: DSLR-фотоапарати наспроти фотоапарати без огледало

Често се зборува дека DSLR-фотоапаратите имаат подолго траење на батеријата од фотоапаратите без огледало, најмногу бидејќи за визирите на фотоапаратите без огледало е потребна енергија, додека за оптичките визири на DSLR-фотоапаратите, таа не е потребна. Меѓутоа, во пракса, траењето на батеријата најмногу зависи од тоа како го користите фотоапаратот - користењето блиц, на пример, ќе потроши повеќе енергија на двата видови фотоапарати, а користењето на LCD-екранот на DSLR-фотоапаратите најчесто троши повеќе енергија отколку користењето на LCD-екраните на фотоапаратите без огледало. DSLR-фотоапарат од средната категорија како што е EOS 90D нуди 1.200 или повеќе фотографии со користење на визир и 450 со LCD-екранот, а фотоапаратот без огледало EOS R6 нуди 380 фотографии со визир или 660 со LCD-екранот на највисоки перформанси/режим на најбрз одзив. Во режимот за заштеда на енергија, нуди 500/770 фотографии со користење на EVF/LCD-екранот.

Разликата е уште поголема на професионалното ниво: ако го користите визирот на EOS-1D X Mark III, на пример, може да снимите 2.500 фотографии пред батеријата да се испразни, но бројката паѓа на 600 слики ако го користите режимот за прегледување во живо, во споредба со фотоапаратот без огледало EOS R3, кој нуди снимање 620 фотографии со визир и 860 со LCD-екранот. Значи, ако претпочитате да го користите LCD-екранот на задната страна, фотоапаратите без огледало може да ви понудат повеќе снимени фотографии со едно полнење на батеријата.

Фотоапарат без огледало наспроти DSLR-фотоапарат: како да изберете

И фотоапаратите без огледало и DSLR-фотоапаратите имаат свои предности и слабости. Кој е подобар за вас најмногу зависи од видот на фотографии што го снимате и предностите што сакате да ги имате кога ќе го користите избраниот фотоапарат.

Ако сакате лесен фотоапарат со брза стапка на слики за фотографирање при патувањата, тогаш фотоапарат без огледало како EOS R10 може да биде идеален избор за вас. Ако ги сакате RF-објективите од новата генерација, фотоапаратите без огледало од системот EOS R се изборот за вас, бидејќи нивните придружни предности се корекција на сликата во самиот фотоапарат и AF со перформанси за следење, како и можноста да ги користите омилените објективи EF благодарение на палетата на адаптери EF-EOS R.

Ако сакате да ги прегледувате сликите во визирот со применети поставки за снимање, тогаш ќе ви одговара електронскиот визир на фотоапаратите без огледало - но, режимот за прегледување во живо на LCD-екранот на задната страна на DSLR-фотоапаратите ќе го стори истото, а оптичкиот визир на DSLR-фотоапаратите го елиминира и најмалото доцнење на најбрзите електронски визири на фотоапаратите без огледало, при што овозможува и подолго траење на батеријата.

Напредните функции за автоматско фокусирање како што се AF на очи на животни и AF на возила се достапни само со најновите фотоапарати од системот EOS R, но посебниот чип за AF во професионалните DSLR-фотоапарати може да биде побрз. Фотоапаратите од системот EOS R ви овозможуваат слобода да фотографирате со електронска или механичка бленда, додека повеќето DSLR-фотоапарати се одликуваат само со механичка бленда. Ако потполно бесшумното фотографирање е клучно за вас и ако не фотографирате брзи дејства каде што феноменот на вртење на блендата би можел да биде проблематичен, тогаш би ви користела опцијата за електронска бленда.

Од ергономијата до автоматскиот фокус, од типот на бленда до брзината на блендата, ако сте во можност, пробајте го фотоапаратот за кој сте заинтересирани - реалното чувство што ќе го добиете при неговото користење непогрешливо ќе ви каже дали тој ви одговара.



*Можно е да се генерираат други звуци покрај звукот на блендата (решетката, звук од моторот за фокусирање на објективот и звук од електрониката итн.)


Напишано од Amy Davies и Alex Summersby

Слични производи

Слични статии

  • Поделена слика што го прикажува EOS R6 од Canon на голема карпа со мов и EOS R7 од Canon, исто така на карпа.

    ТЕХНОЛОГИЈА

    Објаснување за APS-C-формат наспроти формат за целосна слика

    Која е разликата помеѓу APS-C-фотоапаратите и фотоапаратите за целосна слика и кој е правилниот избор за вас?

  • Жена во летен фустан и капа за сонце го држи EOS R10 од Canon до лицето за да погледне низ визирот, додека стои пред деталната шпанска архитектура.

    ФОТОГРАФИРАЊЕ ПРИ ПАТУВАЊА

    Обиколка на Севиља со EOS R10

    Блогерката Diana Millos открива зошто овој креативен фотоапарат е совршен придружник за патување.

  • Млада жена носи зимска капа и фотографира есенски лисја со фотоапарат и голем објектив од Canon.

    ВОДИЧ ЗА КУПУВАЊЕ

    Најдобра опрема за надежни професионалци

    Три амбасадори од Canon дискутираат за најдобри фотоапарати и објективи за почетниците во оваа индустрија.

  • СНИМАЊЕ ВИДЕОБЛОГОВИ

    Врвна опрема за создавање содржини

    Откријте ја опремата што ја користат овие четири многу различни создавачи на онлајн содржини и како таа им овозможува да ги подигнат нивните содржини на повисоко ниво.